ראובן זומן לחקירה במשטרה בעקבות תקיפת בת זוג. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהוא ואשתו נקלעים לסכסוך אלים, תמיד זה הסתיים אותו הדבר. האישה חזרה בה מהגשת התלונה והשניים התפייסו. אחרי הכול, שניהם היו אשמים בדיוק באותה מידה. הפעם החליטה אשתו של ראובן שהיא הולכת עד הסוף ופותחת לו תיק על אלימות במשפחה.

 

תיק על אלימות במשפחה זהו דבר חמור מאוד. החוק רואה באלימות בתוך התא המשפחתי עבירת תקיפה חמורה ביותר ונוקט צעדים קשים למול אותם אלה הנמצאים אשמים במעשה.

 

עם תיק על אלימות במשפחה תתקשו לנהל אורך חיים נורמטיבי והדבר עלול לפגוע גם בזכויות ובדינאמיקה שלכם בתוך התא המשפחתי.

אשתי הגישה נגדי תלונה על אלימות במשפחה, אולם לאחר מכן התחרטה ורצתה לבטל את התלונה. במשטרה החליטו להמשיך לחקור ולבנות נגדי תיק על אלימות משפחה, על אף ביטול התלונה. האם זה אפשרי?


תלונה על אלימות במשפחה יכולה להיעשות על ידי בן משפחה כמו בת זוג, אולם גם במקרים בהם היא מחליטה לבטל את התלונה והמשטרה רואה שיש בסיס לחשדות, היא יכולה להמשיך ולחקור. מצב זה נועד על מנת למנוע אי טיפול נאות במקרים בהם יש ראיות המאפשרות ביסוס תיק על אלימות המשפחה, אך האישה חוששת להמשיך עם התלונה או שהיא שוכנעה שהכול זו אי הבנה אחת גדולה. במידה והמשטרה עדיין ממשיכה לחקור ולבנות לך תיק על אלימות במשפחה, רוב הסיכויים שיש להם משהו ממשי וחזק נגדך, גם ללא עדות האישה. אתה חייב לפנות לעורך דין פלילי על מנת למזער את הנזק ולהימנע ככל האפשר מהגשת כתב אישום ומסחיבה של תיק על אלימות במשפחה.

 

נעצרתי בחשד לאלימות במשפחה, לאחר תלונה שהוגשה על ידי עובדת סוציאלית המטפלת במשפחתי. האם המשטרה יכולה לפתוח לי תיק על אלימות במשטרה בעקבות תלונה של עובד ציבור, גם אם אשתי אינה מעוניינת להמשיך בהליכים?
כשמדובר על אלימות במשפחה או אלימות בין בני זוג, ברוב המקרים מדובר במעשה שנעשה בין כותלי הבית, ללא עדים מלבד האנשים המעורבים. בשל מצב זה ישנה חובת דיווח על כל אחד שחושד במקרה של אלימות במשפחה וזה יכול להיות שכן, עובד סוציאלי או כל אחד שיש לו מידע קונקרטי על המצב בבית. במקרים אלה המשטרה מתחילה לחקור על מנת לוודא את אמיתות התלונה ויכולה לבנות תיק ולהגיש כתב אישום, על סמך ממצאים אילו. חשוב מאוד שיהיה לצידך עורך דין פלילי אשר ילווה אותם בעת החקירה, יבדוק את הראיות ויסייע לך במידה ואכן יחליטו לנקוט בהליכים.

 

אני ואשתי נמצאים בהליך גירושין. היא הגישה נגדי תלונה בגין אלימות במשפחה, על מקרה שמעולם לא קרה. אני חושש מאוד שהדבר יגיע לכדי תיק על אלימות במשפחה ויהרוס לי את הסיכוי לראות את ילדי. מה אוכל לעשות?
לצערנו לא פעם נשים משתמשות בהגשת תלונת שווא על אלימות במשפחה, על מנת לפתור סכסוכים אישיים. על המשטרה מוטלת החובה להתייחס ברצינות לכל תלונה ועלייך מוטלת החובה להוכיח את חפותך, על ידי מתן ראיות סותרות. עצם העובדה שהתלונה הוגשה על רקע הליך גירושין שאין כל תלונות קודמות ושהמשפחה אינה מוכרת לרשויות ולרווחה, יכולים לסייע לך במאבק על חפותך, אולם עלייך לפעול במהרה, שמה יבנה נגדך תיק על אלימות במשפחה.

 

הוגשה נגדך תלונה בגין אלימות במשפחה או תקיפת בת זוג ? על מנת להימנע מתיק על אלימות במשטרה, אתה חייב לפעול מהר וחכם ולהתייעץ באופן מיידי עם עורך דין פלילי.