נתי בן העשרים ושבע מטופל בכדורים פסיכיאטריים מזה שבע שנים בשל הזיות שונות. נתי הצליח להתאזן והוא התקבל ללימודי משפטים והתמחה במשפט פלילי. הוא יודע הרבה על עבירות מין במשפחה אך לא חשב שהוא עצמו ימצא עצמו עבריין. זה קרה ערב אחד, לאחר שבמשך שבוע שלם לא נטל את הכדורים שלו וחשב שאחותו היא אהובתו שהתאבדה ושבה לחיים. הוא הזה יחסי מין מהגיהינום ורק בבוקר הבין מה עשה. הוא הבין על בשרו מהן עבירות מין במשפחה.

 

עבירות מין במשפחה מתייחסות לפגיעה מינית בבן משפחה והן נחשבות חמורות ביותר, כיוון שמדובר, מעבר לפגיעה המינית, גם בגילוי עריות. עונש בגין עבירות מין במשפחה יכול להגיע עד ל-20 שנות מאסר ויותר!

 

בעבר, אנשים פחות דיווחו על אלימות במשפחה או על עבירות מין המתבצעות בתוך המשפחה בשל החשש מהפוגע או מהבושה. בחצי המאה האחרונה המגמה הולכת ומשתנה ויותר נשים (ונפגעים בכלל), מדווחים על אלימות או על פגיעה מינית שחוו בתוך המשפחה.

 

מגמה זו היא משמחת כיוון שהיא מעלה את רמת המודעות ומאפשרת ללכוד ולהעניש עברייני מין אלימים ולמנוע פגיעות עתידיות. בנוסף, המודעות הגוברת והעולה וכן ההענשה שלצידה - מרתיעה את הפוגעים ובכך, לעיתים, אף מפחיתה או מונעת את הפגיעה.

 

יחד עם זאת, עבירות מין בתוך המשפחה עדיין מתבצעות, וגם אם הן מזעזעות, לפעמים מתחבא סיפור שלם מאחורי כל פגיעה.

 

כמו בכל עניין המתבהר בבית המשפט, גם לגבי עבירות מין בתוך המשפחה מתייחסים בכל מקרה לגופו ולוקחים בחשבון פרמטרים שונים, כמו רמת הפגיעה, משך הפגיעה, נסיבות הפגיעה ומצבו של הפוגע.

 

במקרה של נתי, מדובר באדם הסובל ממחלה נפשית ומטופל בכדורים. בדרך כלל, במקרים כאלו טוען הסנגור לאי שפיות ועונשו של הפוגע מסתכם בטיפול אישי ועבודות שירות.

 

עורך דין פלילי המתמחה בתחום של עבירות מין במשפחה יכול להוביל את מהלך המשפט לכיוון של הפנייה לטיפול פסיכולוגי ומעקב של שירות מבחן ובכך להקל את העונש המוטל על הנאשם.

 

במקרה שאתם מכירים מישהו אשר נעצר בגין ביצוע עבירת מין במשפחה - חשוב מאד להפנות אותו לעורך דין פלילי המתמחה בתחום. דינו של הפוגע ייקבע, בסופו של דבר, בבית המשפט. עם זאת, ישנם מצבים בהם עו"ד יכול לסייע לאדם הפוגע, אשר ייתכן שהוא עצמו סובל, ולהעביר אותו לטיפול אינטנסיבי משקם. טיפול שכזה וודאי יעזור לו אך גם יכול לעזור, בסופו של דבר, לחברה כולה.


עודכן ב: 25/01/2011