יישוב סכסוכים בהסכם המבוסס על שיתוף באינטרסים/ מאת: עו"ד שירה ברק

 

 

"האם את יכולה להכין הסכם עבורי, כזה שיביא לידי ביטוי את כל הרצונות שלי וגם שייקח בחשבון ויכיל את הנכונות של הצד השני להגיע עימי להסכם ובנוסף אני גם רוצה שההסכם יהיה חוקי, משקף את הנאמנות שלנו אחד כלפי השני ועמיד במבחן הזמן והמציאות המשתנה?"

 

"נראה לי שכן" עניתי. התשובה "כן" מבוססת על ההבנה שהחיים הם דינאמיים, כלומר, ישנם שינויים ברמת ההכנסה, התווספות ילדים, נכדים, אירועים משמחים כגון בר מצווה או חתונה, צבירת נכסים ולכן בני זוג רוצים שהיחסים שלהם יעוגנו בהסכם כדי להגן על עצמם, עתידם ורכושם.

 

אין נפקא מינה, כלומר, אין זה משנה אם ההסכם נעשה טרם, לפני או במהלך היחסים עצמם – העיקר שיהיה הסכם מכללא, הטומן בחובו את תנאי חלוקת הרכוש אם בכלל, התייחסות לירושות ומתנות, כנות בהגדרת היחסים - כזה שיביא את הצדדים לשלווה וזאת על מנת שיוכלו למצוא את עצמם פנויים רגשית ופיזית לעסוק במה שהם אוהבים ולהמשיך בחיים בידיעה ששמו בצד את "הבעיות" לאחר שפרסו ושטחו אותן, דיברו עליהן, ניסחו והעלו על הכתב נייר עמדה כזה המשקף את הדרך האישית והייחודית לפתרון מעשי ויעיל.

 

 

מאחר שאנו בני האדם יצורים חברתיים הדורשים המון תשומת לב בריכוזיות גבוהה ובלתי מתפשרת, יש בנו את הרצון להסדיר את יחסינו בהסכם. אם מדובר בהסכם ממון או הסכם המסדיר יחסים בתוך המשפחה ישנם כללים לעריכת ההסכם מה גם שעל ההסכם להיות חוקי ולעמוד בתוואי חוקי מדינת ישראל שאז יוכל להיות מאושר ותקף גם כלפי צדדים שלישיים.

 

 

הכותבת הינה עורכת דין ומגשרת. האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי בכל אופן ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם עורך דין.
 


עודכן ב: 21/02/2012