בעל קיוסק במועצה האזורית מגדל, שנקלע לחובות כבדים, נכנס ללא רשות לביתו של ראש המועצה, צעק וקילל אותו בנוכחות בני משפחתו, ואף ואיים כי אם לא יקבל סיוע מיידי להשבת הפעלת העסק שבבעלותו, הוא יפגע בבני הבית.

 

בית משפט השלום בטבריה גזר בשבוע שעבר (יום א') על הנאשם 11 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 1000 שקל, בגין הסגת גבול פלילית ואיומים.

 

בבוקר של חודש אפריל 2014, הנאשם, שהינו גבר כבן 50, עובד מועצה לשעבר, נכנס אל ביתו של יושב ראש המועצה האזורית מגדל, דרך הכניסה הראשית שהיתה פתוחה. הנאשם הגיע עד לחדר השינה בו שהה המתלונן, חרף הבקשה שלא יכנס לחדר השינה וימתין לו בסלון.

 

הנאשם החל לצעוק על יושב הראש בדרישה לקבל חשמל ומים לעסק שבבעלותו, ועקב אחריו לכיוון המקלחת. המתלונן השיב כי עניין זה אינו נתון לסמכותו, והנאשם הזועם קילל ואיים כי הוא ישלם על כך מחיר, ואף הפנה את האיומים כלפי אשתו ששהתה באותה עת בבית.

 

ראש המועצה שחשש לחייו, ביקש מהנאשם לעזוב את הדירה, וכאשר הבין כי אין עם מי לדבר, הוא חמק החוצה ונסע ברכבו למועצה, כאשר אשתו ממשיכה לספוג את הקללות והאיומים.

 

למחרת חזר הנאשם ואיים על חיי בנו של ראש המועצה

 

ביום למחרת הגיע הנאשם אל חצר הבית, וצעק לעבר בנו של המתלונן, כאשר הוא משתמש בביטויים חריפים ומדגים בידיו צורת אקדח, ואף ציין כי הוא רכש כלי נשק, והוא יחסל את כל בני הבית, אם ראש המועצה לא ייתן לו את מבוקשו.

 

במסגרת כתב האישום נטען כי הנאשם, שהינו בעל עבר פלילי והרשעות קודמות, הסיג גבול לביתו של ראש מועצה ואיים עליו ועל בני משפחתו. עוד נטען כי ניכרת הסלמה בין האירועים מבחינת חומרת העבירות, כאשר באירוע השני הנאשם איים כי רכש אקדח ואיים להרוג את כל בני הבית. מאחר ומדובר בפגיעה באיש ציבור, טענה המאשימה כי יש להחמיר בענישה לצורך הרתעת היחיד והרבים, על כן המליצה על 18 - 26 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, ופיצוי למתלונן.

 

מטעם ההגנה העיד רב, המכיר את הנאשם מקרוב. הרב סיפר שהנאשם שיקם את חייו, ולאחרונה התחתן עם אשה שלה שישה ילדים מנישואים קודמים, וביקש סיוע בפתיחת המזנון על מנת שיוכל לפרנס את משפחתו בכבוד.

 

הסנגור ציין כי חלפו תשע שנים מאז הורשע הנאשם בפלילים, הוא מטפל במסירות בילדיה של אשתו, ושליחתו למאסר תהרוס את המשפחה ותשיב אותו לעולם הפשע. לפיכך ביקש שלא להחמיר עם עונשו.

 

לאחר שמיעת הטיעונים, שלח ראש המועצה מכתב לבית המשפט וביקש להקל בעונשו של הנאשם, מאחר ושימש במשך שנים כעובד המועצה והתנהג בדרך כלל בצורה נאותה. עוד הוסיף במכתבו כי פיטוריו מהמועצה המקומית, השפיעו על התנהגותו וגרמו לו למצוקה כלכלית קשה, שהובילה אותו למעשים קיצוניים.

 

בית המשפט קבע כי מידת האשם של הנאשם הינה מלאה, הנאשם חצה את הקווים האדומים וחדר אל חדר השינה והשירותים הפרטיים של איש ציבור והשמיע בפניו איומים. המתלונן לא התגרה בו ואף ביקש ממנו מספר פעמים כי ייצא מחדר השינה, וימתין לו בסלון, במטרה להקשיב לדבריו. למחרת הנאשם חזר אל ביתו של ראש המועצה והדגים איומים חמורים כנגד בני המשפחה, תוך שימוש בקללות וגידופים.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית

 

בנסיבות אלה גזר בית המשפט על הנאשם מאסר לתקופה של 18 חודשים, מהם 11 חודשים בפועל והיתרה על תנאי למשך שלוש שנים. וכן, פיצוי כספי למתלונן בסך 1,000 שקל.

 

ת"פ 26738-04-14