גבר בשנות השלושים לחייו, נשוי ואב לשתי קטינות, שעסק בתחום המדיה, גנב שיקים מחברת הפקות, והשתמש בהם לכיסוי חובותיו האישיים. בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע את הנאשם בשבוע שעבר (יום ב') בעבירות של גניבה, זיוף וקבלת דבר במרמה, וגזר עליו עבודות שירות למשך חודשיים וחצי, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 3,000 שקל.

 

במהלך חודש פברואר 2013, הנאשם, יליד 1975, הגיע במסגרת עבודתו לחברת הפקות סרטים בתל אביב. בעת שהמתין למנכ"ל החברה הבחין כי על שולחנו מונח פנקס שיקים. הנאשם שהיה שרוי בחובות כבדים לשוק האפור, נטל על דעת עצמו שני שיקים וחתם עליהם באמצעות חותמת של החברה מבלי שקיבל לכך אישור.

 

על שיק אחד רשם הנאשם סך של 51,000 שקל, ומסר אותו לאדם מהשוק האפור שהיה חייב לו כספים, תמורת 22,000 שקל במזומן, ועל השיק השני רשם סך של 40,000 שקל, והעבירו לאדם נוסף, אך בהמשך אמר לו להשליכו.

 

לטענת המאשימה, הנאשם בחר לנקוט בדרך עבריינית להשגת הכספים, ולנוכח חומרת העבירות ועברו הפלילי, הכולל הונאה בכרטיס חיוב, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה, גניבה וזיוף, עתרה להשית עליו עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל, לריצוי בדרך של עבודות שירות, לצד קנס כספי בסך 3,000 שקל.

 

הנאשם נסחט על ידי גורמים עברייניים מהשוק האפור

 

מנגד טען הסנגור, כי הנאשם הינו נשוי ואב לשתי בנות קטנות. באותה תקופה עסק בעולם המדיה ונקלע לקשיים כלכליים ולחובות בסך מאות אלפי שקלים. לטענתו, הנאשם לקח בלית ברירה הלוואה בשוק האפור, ונסחט על ידי גורמים עברייניים, על כן ביצע את העבירות על רקע מצוקה כלכלית וסערת רגשות.

 

עוד ציין הסנגור כי מאז אותו מקרה, הנאשם לא הועסק עוד בתחום המדיה, והתקשה למצוא עבודה אחרת. כיום הוא פתח דף חדש בחייו ומעוניין בניהול אורח חיים נורמטיבי. על כן ביקש הסנגור להשית עליו עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בלבד.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע בית המשפט כי הנאשם ביצע את העבירות, מאחר והיה שרוי תחת איומים מצד גורמים בשוק האפור, בעקבות חובות כבדים והלוואה שלקח. עקב ביצוע העבירה הנאשם לא הועסק עוד בתחום המדיה, והתקשה במציאת עבודה חלופית.

 

בעת שיקולי הענישה נקבע כי הנאשם ביצע עבירות של גניבה, זיוף וקבלת דבר במרמה, כאשר לחובתו הרשעות קודמות בגין ביצוע עבירות דומות, אך עם זאת לא היה בהרשעתו הקודמת, כדי להרתיעו מלשוב ולבצע מעשים דומים.

 

בית המשפט התחשב בעובדה כי הנאשם הודה בביצוע העבירות, ונטל אחריות מלאה למעשיו. וכן, בעובדה כי הוא מפרנס יחיד במשפחתו, והטלת עונש מאסר תפגע בפרנסת הבית ובבנותיו הקטינות, ואף התרשם כי הנאשם בחר לפתוח דרך חדשה ולשנות את אורח חייו.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום עבירות רכוש | גניבה | פריצה

 

בנסיבות אלה גזר בית המשפט על הנאשם מאסר בפועל למשך חודשיים וחצי, אשר ירוצה בדרך של עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, וקנס כספי בסך של 3,000 שקל.

 

ת"פ 37648-11-13