בעת שהותו בחו"ל השאיר התובע את כלבתו בפנסיון כלבים לתקופה של כשבועיים וחצי. כאשר שב מהחופשה, הוא גילה כי הכלבה סובלת מחסימת מעיים, בעקבותיה נאלצה לעבור ניתוח. ולאחר ימים ספורים הכלבה מתה.

 

התובע הגיש תביעה לפיצויים נגד בעלת הפנסיון, בטענה כי היא התרשלה בטיפול בכלבה, ולא מנעה ממנה לבלוע עצמים זרים, שגרמו למותה. בית משפט לתביעות קטנות בחיפה קיבל בשבוע שעבר (יום א') את התביעה, וקבע כי הנתבעת תפצה את בעל הכלב בסך של 3,700 שקלים.

 

בחודש יולי 2013 נסע התובע יחד עם אשתו לחופשה בחו"ל, והחליט להשאיר את הכלבה, מסוג לברדור מעורב, בפנסיון כלבים בצפון הארץ. בתום החופשה הגיעו השניים להחזיר את הכלבה הביתה, ובעלת הפנסיון סיפרה להם כי בזמן שהותה של הכלבה בפנסיון, היא אכלה חפצים שונים בבית, כמו שמיכות וגרביים, ולא הוסיפה דבר בעניין.

 

במהלך הניתוח התגלו חלקי פלסטיק וטקסטיל אשר גרמו לנקבים במעיים

 

למחרת היום הכלבה החלה להקיא בבית, והיא נלקחה לרופאה וטרינרית, אשר זיהתה חשד לחסימת מעיים. בהמשך הכלבה נאלצה לעבור ניתוח להוצאת גופים זרים מן המעיים, ובמהלכו נמצאו חלקי פלסטיק וטקסטיל, אשר ככל הנראה היו הגורם העיקרי לחסימה. וכן נתגלו נקבים במעיים שדלפו לתוך חלל הבטן ויצרו מצב דלקתי, ולאחר עשרה ימים הכלבה מתה.

 

התובע טען כי בעלת הפנסיון התרשלה בטיפול ובהשגחה על הכלבה, ודרש לחייב אותה בהוצאות וטרינריות בסך 12,000 שקלים, ובנוסף לקבל את החזר עלות השהייה בפנסיון בסך 1,500 שקלים.

 

מנגד טענה הנתבעת, כי כאשר הגיעה הכלבה לפנסיון, היא הבינה שהיא אינה מתאים לפנסיון פתוח המנוהל ללא כלובים. לדבריה, הכלבה החלה לכרסם חפצים בבית, היא הרסה מיטות של כלבים אחרים ואפילו נגסה בקירות. הנתבעת ציינה כי היא הוציאה אותה לטיולים ארוכים, שיחקה איתה בחצר, ואף הצמידה אליה אחד מבני המשפחה, אך עדיין לא הצליחה להשתלט על התנהגותה החריגה.

 

בעלת הפנסיון הסירה את אחריותה מהמקרה, מאחר והכלבה שוחררה כשהיא במצב בריאותי תקין. לטענתה ייתכן שאותם עצמים שהביאו לחסימת מעיים, נלעסו בעת שהותה עם בעליה, והסיבה להחמרה במצב, היא תוצאה של השתהות בהפניית הכלבה לטיפול וטרינרי. כל אחד מן הצדדים ביסס טענותיו של חוות דעת של רופא וטרינרי, והתובע צירף מסמכים המפרטים את הטיפול הרפואי שקיבלה הכלבה מאז היציאה מהפנסיון.

 

לאחר עיון בחומר ושמיעת טענות הצדדים, השתכנע השופט כי התובע לא השתהה בעת הפנייה לקבלת טיפול רפואי, ולא נפל פגם בהתנהלות הרופאה הווטרינרית. עוד קבע כי מחובתה של הנתבעת, כמנהלת פנסיון לבעלי חיים, למנוע בליעתם של חפצים אשר מסכנים את בריאות החיות, ומחובתה היה להתריע על מצבה של הכלבה בצורה מפורשת לבעליה.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד

 

בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי בעלת הפנסיון התרשלה בחובתה, ועל כן היא נדרשת לפצות התובע, לאחר ניכוי אשם תורם, בסך של 3,700 שקלים, ובנוסף לשאת בהוצאות המשפט.

 

ת"ק 14159-11-13