בית משפט השלום ברחובות גזר לאחרונה 6 חודשי מאסר בעבודות שירות על אדם שהיה מאושפז בבית החולים לאחר שתקף את רופא המחלקה.


לפי כתב האישום, בספטמבר 2012, כאשר היה הנאשם מאושפז בבית החולים במחלקה הפנימית, הגיע לחדר הנשים במחלקה והחל לתקוף ולאיים על רופא שהיה במקום. הוא חבט בו בבית החזה באגרופיו, ואחז בחולצתו תוך שהוא מאיים על חייו ועל חיי משפחתו.


לאחר מעצרו, הורה בית המשפט לערוך תסקיר מבחן בעניינו, ובמידה והמלצת השירות תהא חיובית והנאשם יעבור הליך טיפולי ושיקומי מוצלח, יוכלו הצדדים לעתור יחדיו למאסר על תנאי בלבד.


וכך, לאחר הערכה על ידי שירות המבחן, הופנה הנאשם להליך טיפול וגמילה מסמים. אולם, לאחר כארבעה חודשים בלבד מתחילת הטיפול שהיה אמור לארוך כשנה וחצי, הוחלט על הפסקתו כיוון שהנאשם נתפס פעמים רבות מידי משתמש בסמים אופיאטים.


לפיכך, המליץ השירות לשלבו במסגרת טיפול קבוצתי, ובמקביל הוא נשלח לטיפול פסיכיאטרי ותרופתי. אולם, גם מהלך זה לא עלה יפה, והשירות קבע כי הנאשם מתקשה להיגמל מהתמכרותו הקשה.


בתסקיר אשר הוגש לבסוף לבית המשפט, קבע השירות כי מדובר באדם המתקשה לקחת אחריות על מעשיו ועל התמכרותו, וכן הינו בעל נטייה לראות בעצמו כקורבן הנסיבות. לדברי השירות, מצבו רק מתדרדר ועל כן ראוי להטיל עליו עונש מוחשי אשר עשוי להרתיע אותו מביצוע חוזר של העבירות, ולהמחיש לו את חומרת מצבו.


הנאשם לא השכיל לנצל את ההזדמנויות הרבות שניתנו לו 


בטיעוניה לעונש, הדגישה המאשימה את העובדה כי התקיפה היתה מכוונת לעובד ציבור, וכי במעשיו הוא פגע פגיעה חמורה בערכים החברתיים אשר נועדו להגן ולסייע לעובד ציבור למלא את תפקידו החשוב.


כמו כן, ציינה את ההזדמנויות הרבות שניתנו לנאשם להוכיח את עצמו, ואת העובדה כי גורלו למעשה היה נתון בידיו, אולם הוא לא השכיל לנצל זאת, ועל כן ראוי להשית עליו עונש הולם ומרתיע.


מנגד, הדגישה באת כוחו של הנאשם את העובדה כי הוא סובל מבעיות פסיכיאטריות אשר גרמו לו לעזוב את ההליך הטיפולי בו היה נתון. לדבריה, הטיפול שהוצע לו כלל לא התאים למצבו, והוא נאלץ להתמודד עם חרדות קשות ופחדים כאשר התבקש מידי יום לחשוף את עצמו ולדבר מול קבוצה במסגרת ההליך.


עוד לטענתה, הנאשם כן ניסה לנצל את ההזדמנות שניתנה לו ואף פנה לפסיכיאטר בעירו על מנת לקבל סיוע. כמו כן, ציינה את העובדה כי הוא הודה מיד בעבירות, הביע חרטה כנה ואמיתית, והרופא שנפגע אף ביקש לבטל את התלונה שהגיש נגדו. כעת, הנאשם עלה על דרך המלך לשיקומו, והוא החל התלמדות במקום עבודה חדש.


בבואה לדון בגזר דינו של הנאשם, קבעה השופטת כי למרות הליך השיקום המבורך בו החל, ולמרות שמצא תעסוקה, אין להתעלם מחומרת עבירת התקיפה של רופא אשר כל פשעו היה שניסה לתת טיפול לנאשם.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


יחד עם זאת, התחשבה השופטת בכך שפגיעתו של הרופא לא היתה גדולה, וכן כי עונש מאסר בפועל עלול לפגוע קשות בנאשם ובשיקומו. על כן, גזר בית המשפט 6 חודשי מאסר על הנאשם אשר ירוצו בעבודות שירות.


כמו כן, גזרה השופטת על הנאשם שנת מאסר על תנאי וקנס בסך 2,000 שקלים לבית המשפט.


ת"פ 57757-11-12