ראיות - זיכוי מחמת הספק בעבירות סמים לאור כשלי המשטרה בתיק

השופט: א' ביתן
למדינה: עו"ד ג' חזן
לנאשם: עו"ד בני זיתונה

 

בכתב האישום שהוגש כנגד הנאשם נטען כי החזיק בארון חשמל הנמצא סמוך לדירתו 108.46 גרם הירואין ו- 86.71 גרם קוקאין, שלא כדין ולא לצריכתו העצמית.

 

בית המשפט זיכה את הנאשם מחמת הספק וקבע כי התביעה לא הצליחה להוכיח כראוי את שייחסה לנאשם בכתב האישום.


בחומר הראיות נתגלו כשלים קשים, וביתר פירוט: השוטר שתפס את השקיות עם החומר הנחשד כסם לא סימנן עם תפיסתן ולא בכל שלב אחר, החומר הנתפס כחשוד הועבר לחוקר המשטרה רק בחלוף שעתיים מרגע תפיסתו, אחד מהשוטרים שהיה ממונה על תפיסת החומר טען כי מצא באותו ארון חשמל משקל דיגיטלי, שאיש משלושת השוטרים הנוספים ששהו במקום לא הזכיר את קיומו וכן, דו"ח שרשרת הסם אשר נחזה להיות ממולא וחתום על ידי שוטר מסוים, כלל לא מולא על ידו, כך על פי עדותו בבית המשפט.

 

נכתב כי בנסיבות אחרות יתכן והיה מקום לבחון הרשעת הנאשם בהחזקת כמות בלתי ידועה של סם מסוכן מסוג הרואין, על יסוד הראיות המלמדות כי הוא החזיק בשקיות שנמצאו בארון החשמל הצמוד לדירתו ועל סמך הודאתו כי מדובר ב"חומר", אלא שהגרסאות שמסרו השוטרים בשאלת מה בדיוק אמר הנאשם בקשר לתכולת השקיות שהיו בארון החשמל שונות ולא ניתן לקבוע בוודאות שהנאשם אמר שהן מכילות "חומר" ושבכך התכוון להרואין.

 

בית המשפט קבע כי נותר ספק ממשי בשאלה האם החומר שנבדק במעבדה האנליטית ונקבע לגביו שהוא מכיל סמים, הוא החומר שנתפס בארון החשמל של דירת הנאשם וכי לאור ספק זה יש לזכות את הנאשם מהעבירה המיוחסת לו.

ת"פ (מחוזי- ב"ש) 8153/09 מ"י נ' זיתון; ניתן ביום 13.09.10.