הליך גירושין עלול למצוא אתכם לא מוכנים. לדוגמא: אישה שמגלה, כי לבעלה יש גבר אחר... או אישה שבעלה עזב את הבית והותיר אותה עם ילדים וללא כסף וכ'. לפיכך ריכזנו בשבילכם חמישה כללי "לא לעשות" וחמישה כללי "לעשות", שצריך לקחת בחשבון לקראת הליך הגירושין. אין פתרונות פשוטים מהירים וקלים לבעיות מסובכות.

 

עם זאת גירושין הם אחד התחומים הרחבים והמורכבים ביותר במשפט הישראלי. לא ניתן ללמוד על גירושין מקריאת חומר שטחי, ובוודאי - לא מקריאה של עשרת הדברות בלבד. תארו לעצמכם שאדם המעוניין לזכות בחידון התנ"ך הישראלי ילמד אך ורק את עשרת הדיברות – ברור לכל, שאין לו כל סיכוי להצליח. כך גם בגירושין. אין פתרונות קצרים ופשוטים לבעיות מורכבות. חשוב ביותר להסתייע בייעוץ משפטי.

 

בחנו האם אתם באמת רוצים להתגרש

 

עליכם לבחון האם גירושין זו החלופה הממשית המתאימה לכם יותר מהחלופות הממשיות האחרות העומדות לרשותכם. רצוי שתקיימו דיון מעמיק עם עצמכם במטרה לברר מה בעצם אתם יכולים להשיג באמצעות גירושין. איך בדיוק ישתפרו חייכם לאחר גירושין, מהי הדרך הנכונה לעשות זאת.

 

ובעצם – עליכם לבחון האם גירושין יובילו אתכם לזרועות האביר/ה על הסוס הלבן ולחיי אושר ועושר, או ידרדרו אתכם לתהומות עמוקים מאלו שחוויתם במהלך הנישואין,ויהפכו את החרטה, התסכול הכאב ומפח הנפש למוטיבים המרכזיים בחייכם....וחבל...

 

אם ישנן בעיות בנישואין הפתרון הנכון הוא טיפול זוגי אצל מומחה בתחום, ולאו דווקא עו"ד,לעיתים סקסולוג או יועץ זוגי הוא דווקא התרופה הטובה (ולא עו"ד...). ניסיון סרק לפתוח בהליכי גירושין עלול להביא אתכם להיות גרושים, שלא בטובתכם! אך אם כבר החלטתם באופן סופי ומוחלט שברצונכם להתגרש ראוי ורצוי לפנות לעו"ד מומחה,שיבנה עבורך אסטרטגיית גירושין מנצחת (כן כן ממש כמו במשחק שחמט! ) בנסיבות אלו עליכם לתכנן מהלכים, שבן זוגכם לא יוכל לצפות מראש - מהלכים הפוכים מאלו שהוא מכיר, או מתאר לעצמו שתנקטו.

 

באמצעות תכנון מתוחכם ויצירתי תוכלו לנצח במערכה!!זכרו : נישואין – מאהבה – שם אדם מוכן ליתן כל הונו בעדה, אך גירושין – שם קם כל יצר הרע.....שיקולי הכסף , נקמה , תסכול ואכזבה – הם המניעים אותו....

 

יש להניח, כי סכסוך הגירושין הוא הסכסוך הקשה ביותר אליו תיקלעו במהלך חייכם, לכן מומלץ וכדאי לעבור אותו עם מי שמומחה בתחום.


לא לעשות


1. לא לפעול על סמך עצות מקורבים אליך

קרובים,חברים או מכרים שהיו מעורבים בהליכי גירושין נוהגים לתת עצות המבוססות על נסיונם האישי הם "תמיד יודעים". עצות אלה אינן מתאימות בהכרח לנסיבות שלך ואף עשויות להיות עצות אחיתופל. נקיטת הליך כלשהו על סמך עצות של "יודעי דבר" עשויה לגרום נזק מהותי.

 

2. לא לנקוט צעד כלשהו נגד בן/בת הזוג בטרם פנית לייעוץ משפטי

לפני הליכים משמעותיים ומכריעים בחייך חשוב לקבל ייעוץ מקצועי, אשר יעזור לך לכוון את צעדיך בתבונה, להגן על זכויותיך ולהבהיר את מצבך המשפטי. ייעוץ משפטי בתחילת ההליכים יכול לחסוך כסף רב בהמשך.

 

3. לא להסס לפנות לרשויות במקרה של חשש לאלימות במשפחה כנגדך או כנגד הילדים

בעת אלימות פיזית, או מילולית כמו גם איומים –יש לסור לתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריך ולהגיש תלונה במשטרה נגד הצד האלים (עם זאת מומלץ ביותר לפני פנייה למשטרה לשקול צעד זה אך ורק עם עו"ד, שכן יוכלו להיות לכך השפעות, למשל בענייני כספים: במזונות- אם הבעל יישב בכלא...).

 

4. לא לאפשר הגדלת יתרת חובה בחשבון המשותף בכוונה תחילה

חוב בחשבון משותף מתחלק בין שני בני זוג. לעיתים אחד הצדדים מבצע משיכות יתר חריגות על מנת להפעיל לחץ על הצד השני. פניה לבנק ומתן הוראה, כי כל חיוב בחשבון יבוצע רק בהסכמת שני השותפים לחשבון יכולה למנוע הסתבכות כספית.


5. לא להסית את הילדים כנגד בן/בת הזוג

שים לב! צריך לזכור שהמשבר הוא בין בני הזוג בלבד. הילדים הם הנפגעים העיקריים מהליך גירושין, וככל שיהיו רחוקים ממוקד העימות ביניכם כך הנזק יהיה קטן יותר. עבור הילדים בין אם רכים בשנים ובין אם מדובר בבגירים- הם חווים תהליך של מעין "אבל", ניפוץ מיתוס האהבה, חוסר אמון ומשברים נפשיים גדולים יותר, אין טעם לגרור אותם לקונפליקטים רבים ומיותרים.ניסיון החיים מלמד, כי על פי רוב כתלמידים בביה"ס – ציונים של ילדים של מתגרשים צונח מטה...

 

אל תתנו לילדים "לבחור צד", דבר המעצים את תחושת התסכול שלהם ועלול לגרום להם טראומה לכל החיים. עירוב הילדים בסכסוך לא עשוי להקנות לכם שום יתרון, מאידך, הוא עלול לגרום דווקא להעברתם לצד השני, במיוחד אם בית המשפט ממנה מומחה לבדיקת טובתם.

 

לעשות


6. לשמור על חשאיות

לשמירה על סודיות חשיבות מכרעת. רצוי להימנע מלספר על צעדיך בטרם פנית לקבלת ייעוץ משפטי והגשת תביעות בערכאות המשפטיות השונות. יש לזכור, כי הטלפון עלול להיות נתון להאזנה מצד בן/בת הזוג יתרה מכך אף...רצוי לספק לצד השני מידע כוזב, שיכול להביאו לבצע מהלכי סרק, שיועילו לכם. די בחשד קל, שאחד מבני הזוג מעורר בלב משנהו, בכדי להוביל את בן הזוג השני להגשת תביעה, בניסיון להקדים ב"מרוץ הסמכויות".

 

מי שפועל ראשון זוכה ביתרון נוסף, ואולי חשוב יותר מעניין "מרוץ הסמכויות" - הוא הופך להיות זה שמכתיב את"סדר היום" של הסכסוך, והוא מכריח את הצד השני להיערך למגננה. חשוב מאד להיות ה"צד החזק" – "המתקיף" ולא המגן. זכרו את הכלל הידוע : "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה" ממש כמו נמר...או מלחמה...פשוט כך, וכך תכתיבו את מהלכי הגירושין ולא ההפך.

 

 

ב"מלחמה כמו במלחמה" - החשאיות וההטעיה נדרשות שכן, במרבית המקרים, תדהמו, לגלות כיצד אנשים ישרים יחסית, שחשבתם שאתם מכירים היטב, מרוקנים חשבונות בנק, מעבירים כספים לחו"ל, מזייפים מסמכים, רושמים נכסים על שם קרובים, רוקמים קנוניות עם שותפים עסקיים וכיו"ב,והכל במטרה להקטין את חלקכם בחלוקת הרכוש.

 

ולכן לא לא לא לספר לדודה או לסבתא או לשכנה על רצונכם להתגרש, שכן אף אם כוונתם טובה לנסות לגשר ולפשר, הצד השני יבין מיד...וישיג אתכם בקרב.. צרו ערפל ביחס לפעולותיכם.

 

 

לכן שימרו על קור רוח ושיקול דעת והתייעצו אך ורק עם עוה"ד שלכם!

 

7. לאסוף הוכחות ואסמכתאות להתנהגות בן/בת הזוג

הוכחות אלה עשויות להיות רלוונטית הן לצורך הוכחת בגידה אם היתה, הן במקרה של התעללות נפשית או גופנית והן במקרה של מחלוקת על אחזקת הילדים. בשלב הראשון יש לעשות עבודת הכנה חשאית ומדוקדקת - איסוף מידע מכל מקור אפשרי, ריכוז מודיעין, תיעוד ראיות, צילום מסמכים המעידים על זיקה לרכוש או לזכויות, מסמכי הוצאות וכל מסמך אחר בעל השלכה כספית.

 

כן יש להקליט, או לצלם בחשאי, שיחות "מפלילות" עם בן הזוג, שיש בהן להוכיח את טענותיכם כלפיו במישורים שאינם ניתנים להוכחה בדרך אחרת. על פי החוק אתם זכאים להקליט או לצלם כל שיחה שאתם שותפים בה. בשום אופן אל תעברו על החוק בעניין זה, שכן זה לא יועיל לכם,ואף יתכן שישמש נגדכם! ככל שתכינו לעורך הדין שתשכרו יותר חומר שלעניין, כך הוא יוכל לבנות עבורכם אסטרטגית גירושין טובה יותר.

 

8. לאסוף הוכחות ואסמכתאות ליכולת ההשתכרות ולמצב הרכוש וכספים הרשומים על שם בן/בת הזוג.

עניינים אלו רלוונטיים לנושא מזונות ולחלוקת הרכוש. כדאי לפעול במהירות ובהקדם. במקרה הצורך להיעזר ניתן לפנות לחוקר פרטי.

 

9. לערוך צוואה בה נקבע מי ירש את רכושך

כל עוד בני זוג נשואים, מחצית הרכוש עוברת לבן/בת הזוג, אלא אם קבעת אחרת בצוואה. לכל מקרה שלא יהיה…

 

10. לעשות כל מאמץ להגיע להסכם גירושין הוגן עם בן/בת הזוג

בהסכם ניתן להסדיר את כלל העניינים השנויים במחלוקת בצורה מהירה ויעילה לכל המעורבים. יחד עם זאת, ככל שבידך אינפורמציה רבה יותר באפשרותך להגיע להסכם הוגן יותר ולשמור על זכויותיך.

 

נודה על האמת ולא נחטא,להבדיל מעו"ד רבים שחיים משכר טרחה גבוה מאוד מהמתגרשים, משרד עו"ד בוכובזה – ממליץ ביותר לנסות להגיע להסכם גירושין: יעיל, מהיר, זול, פותר כל הבעיות ...כשבסופו ניתן אף לחיות בשלום עם המתגרש (תתפלאו, אך הדבר חיוני ביותר, בעיקר כשיש ילדים...)

 


 


עודכן ב: 17/10/2012