הגישור מאפשר לכלל צדדי המחלוקת להפיק את המרב מהמחלוקת ולהפוך אותה בתהליך מבוקר למנוף צמיחה המשיג את מרבית האינטרסים של הצדדים מבלי להכשילם בתחלואות המאבק המשפטי הקונבנציונאלי.


ידיעת המטרה בגינה אנו יוצאים למאבק הינה חשובה הרבה יותר מהמאבק עצמו, היכולת לגלות את הכוחות המניעים אותנו לפעולה משפיעה ישירות על אופן המאבק ותוצאותיו. אין זה משנה עם עסקינן בסכסוך בין אישי, עסקי, מאבק למען הצדק, פיטורין או כל סכסוך אחר. בכלל התחומים הללו עולה בעיה הנדרשת לה פיתרון, הגדרת הבעיה לא תמיד פשוטה שכן עולה כי כל צד רואה את הבעיה מזווית אחרת ודרך משקפיים אחרות.

 

עלויות נמוכות וסביבת עבודה נעימה 


עלויות הגישור נמוכות באופן משמעותי מעלויות המאבק המשפטי, סביבת העבודה נוחה ונעימה ופרקי הזמן הנדרשים קצרים במיוחד. הרצון שלנו להתנגח בערכאות המשפטיות הינו תולדה של חשיבה ארכאית המתאימה לעידן הקדום בו זומנו בעלי המחלקות לשדה הקרב והציגו יכולות לחימה ומערכות כלי נשק, הקהל הריע ושני הצדדים הלכו חבולים לביתם וחור גדול בכיסם.


פוטנציאל הלמידה בעת כישלון גדול לאין שיעור מאפשרויות הלמידה בעת הצלחה. אז למה אנחנו בכל זאת מגדירים הצלחה כחוויה נעימה וכישלון כחוויה צורבת? הכול תלוי במטרות הראשיות שלנו!


החיים הם סדרה ארוכה של הזדמנויות למידה, כל מציאות הנכנסת לטווח הקליטה האנושי יכולה להיות מתורגמת לחוויה רגשית בלבד אך עומדת בפנינו הברירה להכניסה למעבד המורכב והייחודי שקיים עד היום, הלא הוא המוח האנושי.


אין ספק שהכול תלוי בהגדרות הראשוניות אותם אנו ממקמים על שולחן העבודה או על יש לומר מרחב החשיבה שלנו. אם במערכת הכללים הבסיסית שלנו המטרה היא למידה והתפתחות הרי שכלל החוויות ו/או האתגרים שנחווה בחיים יבחנו דרך משקפיים מתבוננות המתרגמות כל חוויה לתובנה המהווה חלק מתהליך הצמיחה שלנו כאדם.


האדם הינו אורח זמני במרחב אירוח אינסופי, המורכבות והנשגבות של המארח לעיתים מתעתעת באדם ומקנה לו אשליה של כוחי ועוצם ידי עשה לי את החייל הזה.


הגישור כמכשיר ניווט 


בפרשת תצווה מצווה השם את בני ישראל להעביר שמן זית זך טהור, שמן זה ישמש להדלקת המנורה, הצורך לברור את השמן מכל פסולת מציבה אתגר ומוסר השכל כאחד. מנורת שבעת הקנים מסמלת את שבעת האמצעים( עיניים, אוזניים ועוד) באמצעותם האדם בוחן את העולם והמציאות של האדם הפרטי מושפעת מהם באופן ישיר וטוטאלי.


היכולת שלנו להעביר אינפורמציה, זכה וטהורה דרך מקורות אלו משולה לעבודת הכהן בהתקנת נרות המנורה. היכולת לראות את המציאות בצורה כנה, ישרה וחכמה תלויה באופן ישיר בטיב המידע ו/או באופן בו אנחנו קולטים אותו. שתי משימות אותם צריך כל אדם לעשות טרם צאתו למאבק – 1. הגדרת מטרת המאבק והאמצעים להשגתה 2. סילוק גורמים ו/או דעות המחבלות במטרה.


בעידן המודרני ישנו מגוון רחב של מכשירי ניווט, כל המשתמש במכשיר ניווט יודע כי השלב הראשון הינו הגדת היעד, הדבר נכון ביתר שאת כאשר אנו נמצאים במסע חיינו ומכשיר הניווט שלנו, המודעות ויכולת החשיבה זקוקים ליעדים ברורים לטובת השגת המטרות.


הגישור הוא מכשיר הניווט החדש לפתרון סכסוכים משפטיים, במדינות מתוקנות הוא מהווה כלי יחידי, במדינות מתפתחות הוא הופך אט אט לכלי תומך במערכת המשפט. הבחירה לקביעת מרחב הסכסוך וארסנל הפתרונות מצויה בידי הצדדים, אלו שחופש הבחירה מצוי בידם הולכים לגישור השאר מולכים לבית המשפט.