במסגרת פסק הדין כתבה כב' השופטת י' וילנר את הדברים הבאים שיש בהם כדי לחזק את ידיהם של נפגעי ונפגעות עבירה פלילית אשר נאלצים להתמודד לא רק עם הטראומה והנזקים שנגרמו להם כתוצאה מן העבירה, אלא גם חווים קשיים הכרוכים בהגשת התלונה וניהול הליך פלילי כנגד הפוגע.


וכך כתבה כב' השופטת וילנר בפסק הדין:


"אבקש לחזק את ידיהם של נ' הצעירה והוריה, על האומץ הרב שהיה דרוש להם כדי לצלוח את הליך החקירה ואת ההליך המשפטי הארוך... אני סבורה כי לצד פעולות שונות הנעשות להתאמת ההליך הפלילי גם לצרכיהם של נפגעי העבירה, יש לחזק את ידיהם של נפגעי העבירה אשר מוצאים בתוכם את הכוחות ותעצומות הנפש להתייצב אל מול תוקפים, ולהביא בכך, כך יש לקוות, לא רק מזור לנפשם הפצועה, אלא אף לעשיית צדק במון הרחב ולמניעת פגיעות אחרות על ידי אותו נאשם בקורבנות פוטנציאליים. במקרה הנדון, כאמור, נ' הפגינה אומץ רב בהתמודדותה ובנכונותה לשתף פעולה עם ההליך המשפטי. יש לקוות כי עם סיום ההליך, יוכלו נ' ובני משפחתה לשוב ולהפנות את כל מרצם פנימה, אל הליכים הממוקדים בהם ובטובתם".

 

במקרה הנדון, הוגש כנגד הנאשם כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירות של אינוס ומעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות.


לפי כתב האישום, בערב שישי שהתה הילדה נ', בת 4.5 שנים, יחד עם אביה ואחיה בבית כנסת בירושלים וכאשר שהתה לבדה בחצר בית הכנסת, הגיע אליה הנאשם וביצע בגופה עבירות מין חמורות ומכוערות עד שהגיע לפורקן.


בית המשפט המחוזי הרשיע את הנאשם בעבירות של מעשה מגונה ומעשה מגונה בפומבי


בית המשפט המחוזי מצא את עדות הקטינה אמינה ואף קבע כי הילדה אכן חוותה את הדברים שתיארה בעדותה, אולם החליט להרשיע את הנאשם בעבירה של מעשה מגונה בלבד, לאחר שזיכה אותו מעבירת האינוס בה הואשם, וכן להרשיעו בעבירה של מעשה מגונה בפומבי, במקום עבירת מעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות.


בית המשפט המחוזי גזר על הנאשם עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי ופיצוי לקטינה הנפגעת בסך 50,000 ש"ח.


הפרקליטות הגישה ערעור לבית המשפט העליון


הפרקליטות לא השלימה עם פסק הדין שניתן ע"י בית המשפט המחוזי והגישה ערעור לבית המשפט העליון, במסגרתו ביקשה להרשיע את הנאשם בעבירות של אינוס ומעשה מגונה בקטינה בנסיבות מחמירות, כפי שיוחסו לו בכתב האישום. מנגד גם הנאשם הגיש ערעור על חומרת העונש שהוטל עליו.


בית המשפט העליון קיבל באופן מלא את ערעור המדינה, הרשיע את הנאשם בעבירות של אינוס ומעשה מגונה בקטין בנסיבות מחמירות ובתוך כך דחה את ערעור הנאשם. ההליך הוחזר לבית המשפט המחוזי על מנת שיגזור את דינו של הנאשם על יסוד העבירות בהן הורשע בפסק הדין.


ע"פ 21\2973 מדינת ישראל נ' פלוני (ניתן ביום 13.1.22).