צרכן הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד יבואניות הלבשה תחתונה במותג דיאדורה והמשווקת חברת רמי לוי שיווק השקמה, בטענה כי היבואניות מוכרות מוצר שאמור להיות מורכב מ 100% כותנה בהתאם לתווית על הבגד, כאשר בפועל מורכב מכ – 48%-62% כותנה והיתר סיבים סינתטיים.

 

יבואניות ומשווקות הלבשה תחתונה במותג "דיאדורה" החברות יפיז מבית רמי לוי, חברת דון גילי בע"מ, חברת רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ, וכן בעלת הזיכיון למתג דיאדורה בישראל חברת אם ג'י אס ספורט טריידינג בע"מ, נוהגות באופן פסול בכך שהן מייבאות ומשווקות מוצרי הלבשה תחתונה במותג דיאדורה, אשר על תווית הרכב הבד המוצמדת לבגד מצוין כי הוא עשוי 100% כותנה, כאשר בפועל הוא עשוי 47-60% כותנה.

 

כך נטען בבקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך 30 מיליון שקלים שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ארבע החברות הנ"ל, על ידי עו"ד אייל פלטק ועו"ד יוסי חובב.

 

התובע, צרכן אשר רכש מוצר הלבשה תחתונה ממותג דיאדורה, מבקש מבית המשפט להורות לנתבעות להחליף את כל התוויות בבגדי ההלבשה התחתונה שביבוא החברות יפיז ודון גילי, וכן להשיב לצרכנים אשר רכשו את מוצרי הלבשה תחתונה מהמותג דיאדורה מהיבואנים הללו את כספם.

 

בבקשה מתואר כי התובע הייצוגי אשר רכש מוצרי הלבשה תחתונה מהמותג דיאדורה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, חש באי נוחות, ולאחר בדיקה פשוטה שערך בבד עלה חשד כי הרכבו אינו 100% כותנה כמצוין על התווית המוצמדת לבגד, אלא הבד מכיל גם סיבים סינתטיים.

 

בדיקת מעבדה הוכיחה כי הבדים אינם עשויים מ- 100% כותנה

 

באמצעות עורכי הדין יוסי חובב ואייל פלטק, אשר הגישו את הבקשה לתובענה היצוגית, נערכה בדיקה במעבדת הטקסטיל של שנקר לדוגמאות הלבשה תחתונה ממותג דיאדורה שנרכשו ברשת רמי לוי, ומתוך הבדיקה התברר מעל לכל ספק כי הרכבי הבדים רחוקים מלהיות 100% כותנה.

 

הדוגמה ביבוא דון גילי הכילה רק 62% כותנה והיתר סיבי פוליאסטר סינתטיים ואילו הדוגמה ביבוא חברת יפיז מבית רמי לוי הכילה רק 47.7% כותנה והיתר סיבי פוליאסטר סינתטיים.

 

לטענת התובע, מדובר בהטעיה של ציבור הצרכנים, עושק ועשיית עושר שלא כדין, מאחר שציבור הצרכנים מוטעה לחשוב שהוא קונה מוצר איכותי ממותג בינלאומי הנחזה להיות עשוי 100% כותנה, כאשר בסופו של יום מתברר כי המוצר אינו קרוב אפילו לאיכות המצוינת על תווית הבגד ונחות ממנו עשרות מונים בטיב ובעלות המוצר.

 

עוד יצוין כי מעבר לעובדה שהנתבעות עושות עושר על גבו של הציבור במכירה של מוצר נחות שעלות יצורו זולה משמעותית מייצור מוצר המכיל 100% סיבי כותנה, הן גם מטעות את הלקוחות בעניין שבבריאות הציבור, מאחר שקיימים צרכנים רבים אשר רגישים לסיבים סינתטיים, הקונים את המוצר כ 100% כותנה, ולאחר מכן סובלים מגירויים ותפרחות שונות עקב הרכב הבד המכיל סיבים סינתטיים.

 

המוצרים נמכרים גם בשוק הפרטי, על כן היקף התביעה עשוי להיות גדול יותר

 

היקף התביעה כפי שהוגשה לבית המשפט עשוי להיות גדול עוד יותר, מאחר שמוצרי ההלבשה התחתונה ביבוא יפיז ודון גילי נמכרים גם בשוק הפרטי וברשתות שיווק נוספות ולא רק ברשת רמי לוי שם נרכשו הדוגמאות שנבדקו.

 

במידה ויתברר בבדיקות מעבדה כי דוגמאות בגדי הלבשה תחתונה מהמותג דיאדורה המשווקות על ידי רשתו שיווק נוספות, מכילות מרכיבי בד בשונה מן המצוין על תווית הבגד, גם הרשתות הללו יצורפו לתובענה כנתבעות נוספות המשווקות מוצרים שלא בהתאם לתקן, תוך הטעיית הציבור ועשיית עושר על גבו.

 

יש לך שאלה?

פורום מפגע בטיחותי בעבודה, כשל בטיחותי וחקירת תאונות בעבודה

 

הכלי היחיד והייחודי העומד לצרכן הקטן בהתמודדות מול ענקי השוק בעוולות שונות הינו כלי התביעה הייצוגית. בעזרת כלי משפטי זה יכול הצרכן להתמודד מול התאגידים הגדולים וענקי השוק ולהרגיש שווה מול שווים. ואכן, גם בבקשה זו החליט התובע הייצוגי לעשות שימוש בכלי משפטי זה והגיש בקשה לתביעה ייצוגית וזאת בעזרתם של עורכי הדין אייל פלטק ויוסי חובב.