עו"ד עמיר דורון

קבוצות רכישה ועמותות בניה הנן דרך אלטרנטיבית, לרוב זולה יותר, לבנית דירות וזאת לעומת הדרך הרגילה של רכישה קבלן/ יזם.

ע"י התארגנות בקבוצה ובניה ביחד מושג חסכון בעלויות ההקמה של כ 15-20 אחוזים.

הרעיון הינו קבוצת רוכשים המעוניינים בבניה באתר מסוים מתארגנים יחדיו ומקבלים הצעות מחיר מקבלנים ואנשי מקצוע (ואף לעיתים עורכים מכרז בין בעלי המקצוע לשם השגת מחיר זול ביותר) וכך ניתן לחסוך בהוצאות שונות הכרוכות בפרוייקט כגון הוצאות שיווק, מימון, מ.ע.מ. (על הבניה), רווח יזמי ועוד ובכך להוזיל משמעותית את עלות הבית.

קבוצת הרכישה מתאימה לאנשים/רוכשים פוטנציאלים אשר אינם מפחדים מהתעסקות בבניה ועם בעלי מקצוע שונים ואינה מתאימה לאנשים אשר מעוניינים, בתמורה לכספם, לקבל דירה מוגמרת באופן מיידי וללא ריצות והתעסקויות עם בעלי מקצוע שונים.

לרוב מי שמצטרף לקבוצת רכישה, רצוי שיהיה מיוצג ע"י עורך דין אשר יטפל בעבורו בכל הפן המשפטי וישמור על האינטרסים של הלקוח למול הקבוצה (ממש כפי שמומלץ להיות מיוצג ע"י עו"ד בעת רכישת דירה מקבלן).

אחד הסיכונים אשר יש לקחת בחשבון כאשר נכנסים לקבוצת רכישה הינו כי כל החברים באותה הקבוצה קשורים האחד עם השני לכל אורך הבניה.

במידה ואחד החברים בקבוצה מעוניין לצאת ממנה מכל סיבה שהיא ו/או נקלע לקשיים כלכליים ואינו יכול לעמוד עוד בנטל הכלכלי, יש לוודא כי הדבר לא יתקע את כל הפרוייקט ולא יגרום לשאר חברי הקבוצה להכניס ידם לכיס ולממן (אפילו באופן חלקי וזמני) את אותו החבר אשר אינו יכול או אינו רוצה להמשיך ולקחת חלק בקבוצה.

* הכותב - עורך הדין עמיר דורון, ממשרד עו"ד עמיר דורון ושות’ (כפר-סבא) העוסק בייעוץ וליווי משפטי בתחום המקרקעין.

***הערה:
מידע זה הינו לידע כללי וראשוני בלבד ואינו נועד לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם הכותב.

 


עודכן ב: 24/07/2013