אלי שלום,
התשובה היא תלוית משתנים.
באופן כללי מה שאומר החוק הוא מקום בו נהג קיבל דו"ח-קנס (ברירת משפט), ובוחר להישפט, אזי במידה ויורשע עונשו יהיה גבוה מהקנס המקורי(סעיף 230 בחוק סדר הדין הפלילי)....בקיצור אתה מסתכן בגובה הקנס!
מאידך, יתכן ותצליח לשכנע את השופט שעמדה לך הגנה הקבועה בחוק העונשין (הגנת הצורך) יתכן כי בנסיבות הללו תצליח להוכיח את התנאי שהדבר היה נחוץ להצלת חיים.
בברכה,
מנהל פורום תעבורה ומרב"ד,
דורון ויגלר, עו"ד
* התשובות בפורום אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, והעושה בהן שימוש עושה זאת על אחריותו בלבד.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: חנה דוד- משרד עו"ד 055-4532798
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר