שלום רב, הזמנתי לפני פחות משבועיים טיסה מישראל לברלין וחזרה שתתקיים בחודש מאי. הטיסה היא של אייר ברלין וההזמנה בוצעה דרך האתר של אקספדיה. מסיבות רפואיות ברצוני לבטל את הטיסה, ולפי חוק הגנת הצרכן, מכיוון שעוד לא עברו 14 יום מאז ההזמנה, והטיסה תתקיים רק בעוד מספר חודשים, ניתן לגבות עד 100 ש"ח על הביטול. כאשר ביקשתי לבטל את הטיסה, אקספדיה (סוכנות נסיעה אמריקאית) ואייר ברלין (חברת תעופה גרמנית) התנערו מאחריות ואמרו שלפי נוהל הביטולים שלהם כל ביטול חייב ב-180$ דמי ביטול. הסברתי להם על החוק הישראלי אבל זה לא ממש עניין אותם. האם זה חוקי? מה ניתן לעשות בנידון? האם אוכל לתבוע מישהו בדיעבד? (בינתיים 14 היום עומדים לפני סיום). תודה רבה!
דרור שלום,
ככלל אין חוק שחוסה על עניין ספציפי זה, כך שהחוק הרלוונטי הוא חוק הגנת הצרכן (ביטול עסקה).
יחד עם זאת, לכל חברת תעופה ישנם נהלים פנימיים כאשר האירוע אינו נופל לתוך הגדרות החוק.
אציין כי, במידה וקיימת לנוסע אפשרות לשנות את תאריך הטיסה למועד נדחה כדאי לשקול זאת בחיוב, משום שאז חברת התעופה תהיה מוכנה בקלות יותר לוותר על דמי שינוי מאשר לאשר את ביטול כרטיס הטיסה.
בברכה,
אשר רוטבאום, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי ולרי, ממה שאתה מתאר יש כאן התנהלות לא תקינה של כל הצדדים. ברגע שהטיסה התבטלה היא מן הסתם לא התקיימה, לפיכך, אסור להם להשאיר את התמורה אצלם, כאשר לא נגרמה להם שום הוצאה, זהו כספכם ! הייתי מציע ל...
המשך תשובה