שלום, היום נסעתי בנתיב לתחבורה ציבורית בלבד כי בנתיב הרגיל היה רכב תקוע. עמדתי ברמזור בעצירה מוחלטת ומהצד השני הגיע אוטובוס מהר מדי ופגע ברכבי. כשביקשתי פרטים הנהג מסר לי אבל אמר שגם אני אשם כי נסעתי בנתיב לתחבורה ציבורית בלבד.האם זה נכון? האם יש כאן אשם תורם? אולי מדובר בעבירת תנועה אבל העבירה לא תרמה לתאונה. אודה להפניה לפסיקה אם מוכרת לך. תודה מראש
לטעמי האישי, זה שאתה מפר חוק הצורה כזו אינה עילה לפגוע בך וגם אין מקום לרשלנות תורמת אלא אם חתכת את נתיב נסיעת האוטובוס וזה סיפור אחר.
לצערי לא כל השופטים מסכימים עימי ויש כאלה שמפחיתים אשם תורם ואף היו מקרים שנדחתה תביעה. (דחייה היא מקרה חריג)
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

עומרי שלום רב, התשובה הקצרה היא לא, אתה ממש לא אשם באופן אוטומטי, ויש לך בהחלט דרכים להתגונן. התשובה הארוכה היא מפורטת יותר: ההודעה שקיבלת בדואר היא הזמנה לדין וכתב אישום בגין נהיגה במהירות מ...
המשך תשובה