בקשתי להשפט בגין דוח תנועה שקיבלתי. לפני מועד הדיון שנקבע לי (קיבלתי את הזימון בטרם חלפה שנה ממועד קבלתת הדוח) הגשתי בקשה לדחיית מועד הדיון בשל מחלה. הדיון נדחה ואולם עד למועד זה טרם נפתח תיק על ידי המשטרה (למעט תיק בגין בקשת הדחייה שלי) ולא הוגש לבית המשפט דוח התנועה. האם די בעובדה שקיבלתי זימון לדיון בתוך שנה ממועד קבלת הדוח כדי לעצור את מרוץ ההתישנות? או שבשל העובדה שטרם נפתח תיק על ידי המשטרה (בחלוף שנה ממועד קבלת הדוח) העבירה התישנה?
שלום רב, אם נפתחה הבקשה שלך נפתח תיק. אם לא כך הדבר. זאת אומרת לא נפתח תיק וקיבלת זימון חדש זה תלוי במתי קיבלת הודעה ראשונית. שכן לאחר שנה יש לבית משפט שיקול אם לדון בבקשה להשפט. לא מדובר בהתיישנות קלאסית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

נועם שלום רב, ברגע שקיבלת זימון לבית המשפט לתעבורה עליך להתייצב בדיון או להסתייע בשירותי עו"ד שייצג ויתייצב במקומך. ככל ואתה מודה בביצוע העבירה, כדאי לנהל מו"מ עם התביעה ולהגיע להסדר טיעון מקל ככל ...
המשך תשובה