שלום ברצוני לשאול לגבי "העברת דירה ללא תמורה:" 1. ידוע לי שהנותן לא משלם מס שבח (מכירה)=פטור מלא. 2. המקבל כן אמור לשלם מס, שהוא שליש ממחיר "הקניה" האם מדרגות המס שקיימות במכירה "רגילה" תופסות גם כאן? כלומר האם עד סכום של 1.5 מ' ש"ח המקבל לא משלם מס? תודה רבה.
הפטור עד 1.5 מ' ש"ח הוא רק לדירה יחידה. אם זו לא דירתו היחדה אזי הוא אמור לשלם 5% מס מהשקל הראשון של מחיר הדירה ובהעברה ללא תמורה שליש מ-5%.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

זיו שלום, עורכים הסכם/תצהירי מתנה בהתאם. לשאלתך: יש הבדל בין העברה ללא תמורה מהורה לילדו אל מול העברה של דירה מאדם לאחיו היות ובהעברה הראשונה ניתן לקבל פטור משבח לפי סעיף 62 לחוק ואילו בהעברה מאח ל...
המשך תשובה