בניין שנבנה לפני 50 שנה כלל לפי היתר הבנייה המקורי מועדון דיירים בקומה הראשונה. בפועל כנראה שהיזם מכר אותו כדירה ומאז הוא עובר ידיים כדירה ורשום בטאבו כדירה. מה דינה של הדירה הזו? האם מדובר בשימוש חורג? האם ניתן לקבל עליה משכנתא? האם צריך לבקש איזשהו היתר חדש שיכשיר אותה כדירת מגורים? האם ניתן לקבל עליה תמורות רגילות כשאר הדירות בהתחדשות עירונית?

1. אם בהיתר זה לא דירת מגורים אז זה שימוש חורג.
2. בדרך כלל לא נותנים משכנתא לדירות כאלה ואם כן אחוז מאוד קטן ובתנאים יקרים יותר.
3. לא יודע לענות לך אם ניתן להכשירה מול העיריה כדירת מגורים זה תלוי בתב"ע החלה באיזור , מדיניות עירונית, והסכמות מצד השכנים שלך וגם כולם יסכימו תצטרך ככל הנראה לשלם היטל השבחה משמעותי לעיריה.
4. לא ניתן לקבל עליה תמורה רגילה שהרי זו לא באמת דירה עם היתר.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

המלצתי היא לא לעשות תמ"א 38 ללא ליווי. אומנם ליווי של בנק מייקר את הפרוייקט מבחינת מימון אך הוא נוסך ביטחון גם אצל רוכשי הדירות, שווי דירות הנמכרות יהיה גבוה יותר וגם הדיירים הקיימים יכולים להינות מ...
המשך תשובה