אהלן. אני גרה בשכירות בדירה ולאחרונה נודע לי כי הבניין עומד לעבור שיפוץ יסודי במסגרת תמ"א 38. היות ואני לומדת במכללה ואני עובדת קשה בלילות, אני לא רוצה לגור בבניין אשר מתוכננים בו שיפוצים נרחבים. בעל הבית ידע על התוכנית זמן רב והוא לא יידע אותי לגבי השיפוצים. אם הייתי יודעת הייתי בוחרת לגור בדירה אחרת. כתוצאה מכך, עלולים להיגרם לי נזקים כלכליים משמעותיים. מה עליי לעשות?
שלום רב,
ראשית האם במועד חתימת ההסכם השכירות היה הסכם חתום בין המשכיר לבין היזם לביצוע פרויקט של תמ"א 38? היה והתשובה הינה חיובית עומדת לרשותך זכות פיצוי בגין ניהול מו"מ בחוסר תום לב.
היה ובמועד חתימת ההסכם השכירות טרם נחתם הסכם או טרם התחיל מו"מ נושא הפיצוי שלך יהיה יותר קשה ומורכב
בנוסף, תמיד ניתן לבטל את הסכם בהסכמת הצדדים ללא כל פיצוי וקנס (מציע לבחון גם הליך כזה) נושא נוסף שיש לבחון מתי מתחילות העבודות על ביצוע תמ"א 38. לעיתים ממועד החתימה העבודה דה פקטו מתחילה לאחר כשנתיים ובמצב דברים כאמור לא קיימת כל הפרה מצד המשכיר אן מדובר על הסכם שכירות לשנה.
בברכה
גיא פרבמן עו"ד ונוטריון
גיא פרבמן משרד עורכי דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יש עוד בעיות שכדאי שתבדקי. לא רק היעדר טופס 4 אלא גם היכולת של הרוכש לקבל מימון ורמת שת"פ של היזם ובאי כוחו לתהליך המכירה שלך. אם מדובר בדירה חדשה שרכשת ואת מוכרת אותה והיא עדיין לא מוכנה בהחלט עלול...
המשך תשובה