שלום, אני גרה בישוב בשומרון מזה 4 שנים ומשלמת שכירות ומיסי ישוב אחת לחודש. כשעברתי לשם עדכנתי כתובת במשרד הפנים. לאחרונה קיבלתי חיוב ארנונה מרוכז (סביבות 9,000 ש"ח) מטעם המועצה האזורית. כמוני קיבלו את החיובים המרוכזים הנ"ל תושבי ישוב רבים. מסתבר שיש 2 ארונונות שיש צורך לשלם: לועד המקומי, ולמועצה האזורית. מסיבה שאינה ברורה רק לאחרונה הועבר למועצה האזורית פירוט תושבים מדויק מטעם הישוב (הישוב טוען כי המועצה אינה מעדכנת אצלה שינויים למרות שכבר הועברו בעבר). האם יש משהו שניתן לעשות על חוסר אחריות של אחרים (ולא ברור מי). יש בידי קבלות מטעם הועד המקומי על תשלום ארנונה. האם יכולים לחייב אותי במרוכז על 4 שנים למרות שלמיטב הבנתי לא הייתה זו אחריותי לעדכן את המועצה??
אנה שלום,
אין לחייב חיוב רטרואקטיבי אלא בהימצא אשם של הדייר. לפי הסיפור שלך אין אשם כזה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
053-7931311
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, השאלה מעט כללית מידי, אז אנסה לעשות סדר. קיימים ביהודה ושומרון מספר מרשמים, ובכל אחד מהם יש נהלים אחרים לרישום, ולכן התשובה לשאלתך תלויה כמובן בסוג המרשם בו נמצאת הקרקע. ישנם קרקעות פרט...
המשך תשובה