שלום רב, האם רכישה של 24% מדירה (בהתאם להסכם שיתוף) תזכה את המחזיק בפטור עתידי ממס רכישה (בהנחה שלא מימש פטור כזה בעבר)? האם הפטור יחול גם כאשר בשותפות לעיל נרכשת עוד דירה או דירות (כמובן בהחזקה של מתחת ל-25% לכל שותף)? תודה, דני
אחזקה של פחות מרבע בדירה אינה נחשבת לדירה לצורך פטור ממס רכישה לדירה יחידה, כלומר, אם מלבד זה תרכוש בעתיד חלק גדול יותר בדירה, תהיה זכאי לפטור ממס רכישה, במידה שיהיה קיים פטור כזה באותו זמן ואין לך דירה נוספת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דניאלה שלום רב. היות ויש זכויות בניה נוספות, יש לשלם היטל השבחה בעת מימוש הזכויות, ועל כן עשוי לחול מס שבח. לעניין הסכמת השכנים - עצם ההסכמה לא מחייב תשלום מס שבח, אבל יש לבחון זאת בהתאם למסמכי ...
המשך תשובה