מכרתי חלקת מקרקעין לאחרונה בסך של 110,000 ש"ח . את החלקה הזו אני קיבלתי מירושת אבי בשנת 1994. שלחו לי ממיסוי המקרקעין שובר לתשלום מס בסך הקרוב ל- 34,000 ש"ח !! . אני מלאתי את השומה העצמית לבד ורשמתי 0 שקל. האם טעיתי במשהו? מהו אחוז מס השבח שצריך להיות ? והאם ניתן לערער?
דניאל שלום
ככל הנראה יש סתירה בין השומה העצמית ובין הפרטים שמילאת במש"ח. עלייך לבדוק מדוע חוייבת ולהשיג על החיוב באופן ספציפי.
אין מספיק פרטים בשאלתך בכדי לקבוע האם אתה חייב וכמה.
בברכה
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענת שלום רב. חישוב פחת נעשה על פי נהלי הרשות. העיקרון הוא הפחתה של 2% לכל שנה בה הדירה הייתה מושכרת, לפי שווי הדירה במועד רכישתה. שווי הדירה מוצמד לשווי, ויש לבחון הפחתה של עלויות הבניה והתמורה ...
המשך תשובה