יש לי דירה "עיקרית" יחידה בשווי כ 2 מליון. אני רוכש דירה להשקעה בכחצי מליון. בעוד כשנתיים אני מתכוון למכור את דירתי העיקרית ולקנות עיקרית אחרת במקומה. האם אז אדרש לשלם מס רכישה של 5% כי "כבר יש לי דירה" (זו שקניתי להשקעה) או שיש לה דין מיוחד כי זו דירתי "העיקרית" תודה!
עוזי שלום
אם תהיה במועד הרכישה דירה נוספת, תאלץ לשלם מס רכישה מלא.אין משמעות לדירה עיקרית או מישנית. עדיף שתתכנן את רכישותיך ומכירותיך מראש בתבונה.
בברכה
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום עדי. שאלות מהסוג הזה רצוי לשאול בפורום של דיני ירושה וצוואות. לעניין המיסוי - הורשה אינה מהווה עסקה במקרקעין. במקרה בו מעבירים את הדירה לאחר הפטירה - מדובר בעסקה המחייבת במס ודיווח. בברכ...
המשך תשובה