שלום רב, בבעלותנו דירת מגורים שנרכשה מקבלן בה אנו מתגוררים שלוש שנים וכן בבעלותנו דירה נוספת להשקעה. כעת אנו רוצים לרכוש דירת מגורים גדולה יותר במקום זו שלנו אותה נמכור. האם נידרש לשלם מס שבח? מס רכישה? בתודה מראש יריב

ככל שמדובר במכירת דירת המגורים הנוכחית בלבד, יהיה עליכם לשלם מס שבח במכירתה (ככל שקיים שבח) . במידה ותרצו למכור את שתי הדירות ולרכוש דירה אחת גדולה, יש לבדוק את שווי הדירות, מול הדירה הנרכשת ,על מנת לתת תשובה מדוייקת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

התשובה תלויה בהוראות חוזה המכר. בדרך כלל הדירה נמכרת "כפי שהיא" בכפוף לבלאי סביר ולפגם נסתר שהיה ידוע למוכר, ולא גילה עליו לקונה. ( שוב- תלוי בחוזה הסטנדרטי) ככל שהדלת היתה גלויה לקונה אשר היה בודק ...
המשך תשובה