שלום, אני מעוניין לקנות בית, אני אמור לשלם 2 אחוז פלוס מע"מ למתווך וכך גם המוכר. רציתי לדעת, האם המוכר יכול להעלות את המחיר כדי שאני אשא בהוצאות התיווך שלו?

המוכר יכול לקבוע את המחיר כרצונו.
למעשה כל מוכר מחשב , בסופו של דבר, מה הסכום יישאר לו "נטו" לאחר המיסים וההוצאות, ועל סמך זה הוא קובע את המחיר שהוא מבקש עבור הנכס.
מצד שני, אם החל מו"מ על בסיס מחיר מסוים, ובמהלך המו"מ המוכר מבקש להעלות את המחיר, יכול להיות שניתן להעלות טענה של חוסר תום לב במו"מ- אבל כאמור, כל מקרה לגופו.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

חוזה יכול להיות " ככל שיסכימו הצדדים". נושא ההצמדה למדד הוא נושא כלכלי, שיש להסכים לגביו במסגרת המו"מ עם הקבלן. אני מניח שהקבלן טוען שמבחינתו הוא "עובד" עם הכסף ( משלם משכורות, רוכש חומר גלם וכד`), ו...
המשך תשובה