לום, אני על סף חתימה על חוזה רכישת דירה מקבלן. בחוזה קיים סעיף על פיו כל אי הסכמה בין הקונה למוכר (קבלן) תובא ראשית לפני בורר. אנחנו כמובן היינו מעדיפים את בית המשפט. 1. האם סעיף כזה הינו חוקי? 2 האם זהו סעיף נפוץ בחוזי מכירה? תודה מראש סיון
אכן סעיף כזה הוא חוקי ודי נפוץ בחוזים עם קבלנים.
מה שכן, לבחון מי הבורר? לבדוק שאין לבורר קשר ישיר או עקיף עם הקבלן לא בעבר, לא בהווה ולנסות למנוע גם בעתיד (למשל: עד שנתיים לאחר פסק הבוררות אסור שיהיה קשר עסקי בין הקבלן לבורר) וכן מי הבורר (למשל: מהנדס רשום במרשם המהנדסים) ולאיזה עניין, כי הרי מובן שהמנדס אינו מסוגל לברור בנוגע לזכויות קניניות או לתקפות החוזה ולעניין שכזה נדרש אדם בעל מומחיות משפטית בנושא (בד"כ שופטים בדימוס). כמו כן, היכן הבוררות תתקיים קרוב או רחוק למקום מגוריך?
בכבוד רב,
עו"ד שלום לוי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לפי התיאור שלך, הבעלות היא של מדינת ישראל, ולך יש זכות חכירה בנכס. ב2041 מסתיימת החכירה , ואז יש להגיע עם רשות מקרקעי ישראל להסדר, על הארכת החכירה. אציין כי לפי המגמה בשנים האחרונות, נראה כי יש סיכ...
המשך תשובה