בשכונה בה אני מתגוררת היתה יזמה לפינוי בינוי. העיריה הודיעה לתושבים כי בגלל צפיפות אין היא רואה התכנות לפינוי בינוי באיזור. יזם שפנה לדיירי הבניינים בשכונה הודיע כי הוא מציע לתושבים לשנות כיוון לכיוון תב"ע חדשה במקום פינוי בינוי. השאלה מה ההבדל בין שני המושגים והאם יש שוני בזכויות הדיירים בשני המקרים? וכן האם חייבים רוב מוחלט או יחסי?

פינוי בינוי מתבסס על תוכנית קיימת או תוכנית שהיזם מתכוון ליתר. אם אין תוכנית אז מכינים תוכנית או בשמה הנפוץ בקרב העם "תב"ע" (תב"ע= תוכנית בניין עיר)
איני יודע מה התכוון היזם וכדאי לשאול אותו למה התכוון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
צריך לקרוא ההסכם. צריך לעקוב אחר שלבי התכנון ולבדוק גם בעיריה וכו`. בכל מקרה אתה חייב לקחת עו"ד שיטפל ברכישת הדירה. מציע שתעשה זאת עם עו"ד מומחה בתחום הפו"ב. יש השלכות נוספות ובדיקות נוספות שצריך לעשו...
המשך תשובה