שלום לעו"ד, אני מעסיק עובדת הסובלת משיתוק מוחין, היא מגיעה בכל יום לארבע שעות, ועושה עבודות משרדיות פשוטות. לאחרונה העובדת הממונה עליה מתלוננת עליה, כי היא לא מבצעת את העבודה, ומשוחחת בטלפון רוב היום. השאלה מהן האפשרויות העומדות בפניי, האם עליי להתייחס אליה באופן שונה מאיך שהייתי מתייחס לעובדים אחרים ולא לערוך לה שימוע? מהן חובותיי בעניין. יש לציין כי היא התקבלה לאור קורות החיים המרשימים שהציגה והריאיון ולא בשל אפליה כזו או אחרת. אודה על תשובתך,
תחילה הזמנה לשימוע אינה פיטורים השימוע הינו רק לצורך בחינת מעמדה של העובדת . ההחלטה מתקבלת לאחר השימוע לאור לקיחת כל השיקולים שנשמעו בשימוע ויכול שההחלטה תהיה רק אזהרה , תקופת ניסיון או פיטורין .
בכל מקרה חל איסור פיטורי עובד בשל והדגש בשל היותו אדם עם מוגבלויות.
עליך לבחון באופן מושכל שהחלטתך לא תפורש או תוכח כי הייתה עקב מוגבלותו .
במקרה זה אני מציעה כי יש לקבל ייעוץ רחב יותר לאחר הצגת כל המסמכים , ואם יוחלט על שימוע שיוכן כראוי כולל הזמנה , זמן לעובדת להתכונן ושיהיה נוכח עו"ד .
ניתן בכל מקרה לפנות לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורכת הדין מיכל בלום
053-6243230
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בהחלט כדאי להסדיר את ההתקשרות עם הקבלן במסגרת הסכם ברור שיכלול, בין היתר, גם התייחסות לעניין עובדיו של הקבלן וכי לא מדובר ב"חוזה הפסד". ניתן לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ פרטני....
המשך תשובה