שלום. אני כמעסיק משתמש בשירותי משרד לצורך הכנת תלושי שכר לעובדים. אנו נוהגים לגלם לעובדים המחזיקים ברכב מטעם החברה את שווי הרכב. לאחר מספר שנים מתברר כי החשבת במשרד טעתה ובמקום לגלם את שווי הרכב היא גילמה את שווי השכר כולו. כך יצא שהעובד קיבל משכורת גבוהה בהרבה ממה שמגיע לו באמת. א. האם המעסיק יכול לדרוש מהעובד את סכום הטעות בחזרה? ב. העובד טוען כי זו המשכורת אותה מקבל במשך שנים ועל המעסיק להמשיך ולתת לו את המשכורת הזו על אף הטעות וכל שינוי כזה הוא הרעת תנאים בשכר העובד. כיצד עלי כמעסיק לנהוג במקרה כזה? תודה רבה
ישנה אפשרות להודיע לעובד כי נעשתה טעות בחישוב שכרו והוא קיבל שכר גבוהה יותר בטעות השאלות שיעלו האם ידע את שכרו מראש במידה וכן סביר להניח שהעובד ידע ושתק ובכך הפר את חובת תום הלב יחד עם זאת במקרה הנדון ממולץ לפנות להמשך ייעוץ
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורכת הדין מיכל בלום
053-6243230
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ניכויים משכרו של עובד שאינם ניכויים על פי דין צריכים להתבצע בהתאם למוסכם בהסכם ההעסקה. ככל שאין הסכמה על כך מראש, ניתן להגיע להסכמה בכתב בדיעבד....
המשך תשובה