שלום רב, אני סטודנט אשר גר בדירה עם עוד שותפה. גובה הארנונה של של שנינו יחד הוא כ-400 שקל לחודשיים. פנינו למועצה האזורית בבקשה לחלק את הארנונה לשני חלקים ושכל אחד מן השותפים יהיה אחראי לחלק שלו. לדוגמא: אני אחראי על 200 ש"ח ושותפה שלי אחראית על 200 ש"ח. במידה ואני זכאי להנחה של 50% והיא לא, אז אני אשלם 100 ש"ח והיא תשלם 200 ש"ח. המועצה הגיבה בתגובה כי מכיוון ששנינו רשומים תחת הדירה, מתייחסים להכנסה של שנינו יחד כאילו אנו זוג ולא ניתן לחלק את הארנונה. אך אני יודע שבבאר שבע, וירושלים כן מחלקים את הארנונה. לכן השאלות שלי הן: 1.האם ישנו חוק או כל דבר שעומד לזכותי שאני יכול לדרוש מהמועצה לחלק את הארנונה לשני חלקים? כי לא הגיוני שאם שותפה שלי תרוויח 10,000 ש"ח ואני לא עובד, אז שאני לא אקבל הנחה. 2.האם שטח חום פוטר מתשלום ארנונה. תודה מראש, שי
שי שלום,
נראה על פניו כי המחלוקת בינך לרשות היא מחלוקת עובדתית, שכן אתה מספר שהרשות רואה אתכם "כאילו אנחנו זוג".
לפי מיטב הבנתי לגבי שותפים (כלומר לא זוג) אכן ניתן לחלוק את הארנונה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

1. בגין כל שינוי בחיובי הארנונה צריך לפנות לרשות המקומית ולבקש את השומה החדשה. 2. אחרי שמקבלים את השומה החדשה אפשר להגיש השגה באחת או יותר מהטענות הבאות- איני מחזיק, סיווג שגוי, גודל שגוי 3. הגשת ה...
המשך תשובה