מכרתי דירה לפני 5 שנים, הקונים ביצעו העברה של כל התשלומים כולל עירייה על שמם, אך הטאבו עוד לא הועבר, התעכבו בגלל מס קנייה ככל הנראה (לא ענייני). הקונה מצוי רק בהערת אזהרה בטאבו והוא טוען שהוא בשלבי העברה של הנכס לידיו. מבדיקה אני יודע שהוא משלם ארנונה על הדירה שהוא גר בא ויש לו אפילו מס' חשבון משלם בעירייה על שמו. שאלה היפותטית : אם במידה בעתיד (מסיבה כלשהי) הוא יפסיק לשלם ארנונה, יצבור חוב וכו' למרות שהוא בעל חשבון משלם בדירה בארנונה, האם יכולה העירייה לפנות אלי לתשלום רק בגלל שאני עדיין הבעלים של הדירה בטאבו? או שאני יכול לשיון בשקט בכל אופן? תודה, צביקה
צביקה שלום
מהרגע שניתנה תעודה לצורך העברת הבעלות ע"י הרשות המקומית, הרי שלמעשה הרשות אישרה כי אין לך חובות בעיריה ומאותו רגע חשבון הארנונה הינו על הקונה והוא מחוייב בתשלומי הארנונה השוטפים.
בברכה,
רונן צרפתי,עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

1. ניתן לחיבי בארנונה מרפסת פתוח הולא מקורה רק אם הדבר מתאפשר לפי ההגדרות בצו הארנונה. 2. חיוב רטרואקטיבי מתאפשר רק במקום שבו יש חריגות בניה או שלא אפשרו לעיריה להיכנס ולמדוד. גם במקרה כזה בתי המשפט ...
המשך תשובה