עבירת האינוס הינה מהחמורות שבעבירות הפליליות בחוק העונשין. ככזו, היא גוררת עונשים כבדים מצד בית המשפט, עד כ-20 שנות מאסר כאשר היא מתבצעת בנסיבות מחמירות, אותן מגדיר הדין הפלילי.

 

יסודותיה של העבירה מתקיימים לא רק כאשר צד אחד כופה על האחר קיום יחסי מין ללא הסכמה, אלא גם כאשר ישנה כל החדרה של איבר לאיבר המין של אחד הצדדים, ללא הסכמה. המקרה שלפנינו מהווה דוגמא להרשעה של נאשם בנסיבות אלו.

 

יש לכם שאלה?

פורום עבירות מין

פורום פלילי

 

הנאשם עבד כמעסה במכון עיסוי בזיכרון יעקב. ביום ה-31.12.09 המתלוננת וחברתה הגיעו למכון העיסוי על מנת לקבל עיסוי. לפי כתב האישום, במהלך העיסוי של המתלוננת, הנאשם הזיז את תחתוני המתלוננת והחדיר אצבע לאיבר מינה, ללא הסכמתה. המתלוננת דחפה את ידו של הנאשם באמצעות ידה, דרשה כי העיסוי יופסק, התלבשה ועזבה את חדר הטיפולים.

 

הנאשם כפר בעובדות כתב האישום. לגרסתו, הנאשם טען כי המתלוננת היא ששלחה את ידה לעבר איבר מינו, ובעקבות כך הוא הפסיק את העיסוי ויצא מן החדר. יתרה מכך, הנאשם ציין כי התלונן על כך באופן מיידי בפני מזכירת הספא, מנהלת הספא, ומעסה נוסף.

 

הכרעת בית המשפט

 

השופטים ציינו כי משום שהמקרה התבצע בחדרי חדרים, כמו מקרים רבים דומים של עבירות מין, ובבית המשפט הוצגו שתי גרסאות סותרות, הוא טמן בחובו קושי מובנה בהכרעה ובקביעת מהימנות הצדדים.

 

לאחר שהשופטים בחנו את כלל הראיות והעדויות שהובאו בפניהם, וקראו את סיכומי הצדדים, הם הגיעו למסקנה כי הנאשם ביצע את העבירות אשר יוחסו לו בכתב האישום.

מסקנה זו התבססה תחילה על התרשמותם של השופטים ממהימנות המתלוננת וחברתה. הגרסאות של שתי העדות היו עקביות ותואמות, וכן ניכר כי השתיים השתדלו לדייק בפרטים.

 

לעומת זאת, גרסתו של הנאשם העלתה בקרב השופטים תמיהות שונות, אשר פגעו במהימנות גרסתו. בין היתר, השופטים דחו את טענת הנאשם כי מבחינה טכנית הוא לא היה יכול להחדיר את אצבעו לאיבר מינה של המתלוננת, כשהיא שכובה על בטנה.

 

העובדה כי המתלוננת הייתה לסבית, ולא גילתה עניין בגברים, סתרה אף היא את גרסת הנאשם כי המתלוננת היא שביצעה בו את המעשה המגונה.

עדותה של מנהלת הספא אומנם איששה את גרסת הנאשם, אולם היא העידה גם כי הנאשם לא היה נסער בעת שהתלונן על המתלוננת. מנגד, מנהלת הספא העידה כי המתלוננת הייתה בסערת רגשות כאשר יצאה מחדר הטיפולים. השופטים הסיקו כי מצב נפשי זה התיישב עם הפגיעה המינית אשר בוצעה בה.

השופטים טענו כי אם תלונת המתלוננת נועדה רק על מנת "להקדים תרופה למכה", על מנת שהנאשם לא יהיה הראשון אשר יתלונן נגדה, היה הגיוני כי היא הייתה נעתרת לבקשת מנהלת הספא לחוס על הנאשם בשל מצבו האישי, ואף לקבל הטבות בתמורה לכך. אולם עצם העובדה כי המתלוננת בחרה לפנות באופן ישיר למשטרה לצורך הגשת תלונה, חיזקה את גרסתה.

השופטים ציינו כי משקלם המצטבר של הנימוקים שלעיל הביאו אותם לכלל מסקנה כי הנאשם לא דיבר אמת, וכי ביצע את העבירות אשר יוחסו לו בכתב האישום. לאור כל האמור לעיל, בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירת האינוס.