חשבתם שכאשר דירת מגורים רשומה על שמכם הדבר יבטיח את קבלת הדירה במקרה גירושין? בקריאת המאמר שלפניכם יתברר שטעיתם בהחלט!


בית הדין הרבני קבע בפסק דין תקדימי, שאישה מפסידה את חלקה בדירת מגורים משותפת עקב בגידה בבעלה, אף שמחצית ממנה רשומה ב"טאבו" על שמה.


גירושין בעקבות בגידה כואבת


מעשה שאירע בבני זוג נשואים שבתחילת דרכם המשותפת לא הייתה בבעלותם דירה משלהם, אך כעבור תקופה קצרה קיבלו סכום כסף רב במתנה מהורי הבעל, ובסכום זה רכשו דירה שנרשמה על שם שניהם. דירה זו שימשה את שני בני הזוג כדירת מגורים במשך מספר שנים.


אך לא לעולם חוסן, והנה יום אחד לפתע התברר לבעל על ידי צד שלישי שאשתו זינתה תחתיו וכי היא מצא לה "בן זוג חדש" בסתר. לאחר שהדבר התברר כנכון מעל לכל ספק שלום הבית התערער לחלוטין. בפני הבעל לא נותרה כל ברירה והוא החליט לפתוח בהליכי גירושין. הבעל פנה לבית הדין הרבני בעיר רחובות - מקום מגוריו, וביקש לפתוח בדיונים על תביעת גירושין ועל חלוקת הרכוש והממון המשותף.


בתחילה בית הדין הרבני פרסם פסק דין כי עליהם להתגרש באופן מידי, כדין אישה הבוגדת בבעלה שאין לה לחיות יותר עם בעלה כאישה נשואה. להחלטה זו הסכימו שני הצדדים, הן הבעל והן האישה.


איבוד מחצית הבעלות על דירה לאחר בגידה


אמנם על עניין חלוקת הרכוש נחלקו הדעות בין הבעל לאישה: בעוד הבעל סבר כי הדירה שייכת לו בלבד, משום שכל כספי הדירה הגיעו מהוריו, האישה הייתה סבורה כי יש לחלוק את הדירה באופן שווה שהרי ב"טאבו" רשומה הדירה על שם שניהם בשווה.


לאחר מספר דיונים החליטו דייני ההרכב כי יש לחלק את הדירה לא באופן שוויוני, וכי הבעל יזכה בדירה לבדו!


נימוקי פסק הדין היו, שמתנת הורי הבעל עבור קניית דירה משותפת הייתה על דעת כך שלבנם יהיו חיים מאושרים יחד עם בת זוגו לאחר נישואיהם, ומאחר שהתברר שבת הזוג בגדה באמון בנם ומרדה בחייהם המשותפים, יש לראות את מתנת ההורים כמתנה שניתנה בטעות שיש להשיבה לנותן.


המחיר היקר של בגידה במערכת נישואין


האישה לא אמרה נואש, היא הלכה והגישה ערעור לבית הדין הרבני הגדול, בו היא העלתה טענות כנגד פסיקת בית הדין הרבני האזורי ברחובות, וטענתה המרכזית - שפסק דינם סותר את "חוק יחסי ממון" בו נקבע כי יש לחלוק את נכסי בני הזוג באופן שווה, ומשכך אין לבית הדין להתחשב ב"משפט העברי" אלא עליו לפסוק רק בהתאם לחוק זה.


לאחר בחינת הדברים נדחה הערעור פה אחד. בהחלטתם קבעו דייני ההרכב כי על האישה היה לדעת בזמן הבגידה שיש דין ויש דיין, וכל מעשה מסוג זה עלולה לעלות לבסוף ביוקר רב.


אם גם אתה או את חוששים שבן או בת זוגכם בוגדים, כדאי לכם מאוד להתייעץ עם "טוען רבני" מוסמך קודם הגשת תביעת גירושין, על מנת שיברר לכם את הזכויות המגיעות לכם על פי הדין והמשפט.

 

הרב יהודה אבלס - טוען רבני מוסמך