לאחרונה, בית משפט השלום בפתח תקווה קיבל תביעה נזיקית שהגישה מזכירה בבית חולים על תקיפה שעברה במהלך עבודתה. לטענתה, גבר שסעד את אביו החולה שמאושפז בבית החולים בעט באחורי גופה בעוצמה, וכתוצאה מכך היא נפלה על הרצפה ונחבלה קשות בעכוזה.


לדברי המזכירה, קודם לתקיפה הגבר אף העליב אותה וקרא לה בשמות גנאי על רקע צבע עורה. לפי גרסתו של הגבר, המזכירה היא זו שכינתה אותו בביטויים לא נאותים הקשורים במוצאו ומבטאו הזר, וכן הזכירה את הוריו באמירותיה, מה שגרם לו לאבד את עשתונותיו משום שאמו נפטרה לא מזמן ואביו היה במצב גסיסה מתקדם.


בעקבות האירוע, הוגש נגד האיש כתב אישום על תקיפת סתם, ובגזר הדין נקבעו 250 שעות לשירות הציבור ופיצוי למזכירה בסך 2,000 שקלים ללא הרשעה. אף על פי כן, המזכירה טענה שהוא גרם לה לנזקים משמעותיים ולכן תבעה את האיש גם בהליך אזרחי בתביעה נזיקית.


המזכירה סבלה מנכות קודמת והתניידה עם הליכון עוד טרם הנפילה


לדברי המזכירה מגיל 30 היא סובלת מפרפאלגיה, שיתוק חלקי של הגפיים התחתונות, ולכן היא מסתייעת בהליכון, דבר שלא הפריע לה להביא לעולם ילדים ללא בן זוג ולפרנס בעצמה את התא המשפחתי. לטענתה, אחרי התקיפה והנפילה מצבה הידרדר מאוד ובשל הכאבים העזים לא הייתה מסוגלת לשבת כבעבר.


למזכירה נגרמו נזקי גוף בצורת חבלות קשות ברגליים וכן פגיעה בעכוז שכן כתוצאה מהנפילה החזקה על ישבנה נגרם לה פצע נמקי באזור. היא צירפה לתביעתה חוות דעת של מומחה בתחום האורתופדי שקבע כי בעקבות הפצע הנמקי ייתכן שהיא תידרש לעבור ניתוח להשתלת עור בעכוז. נטען כי מצב הפצע מחמיר בישיבה, ולכן למעשה עד שהוא יחלים המזכירה לא תוכל לחזור לעבודתה בבית החולים.


בשל נכותה של המזכירה, צוין כי למעשה היא לא תוכל לעבוד גם בשום עבודה אחרת. לפיכך קבע המומחה כי יש להכיר ב-100% נכות למשך חצי שנה עד לסגירת פצע הלחץ. מחוות דעת נוספת שהוגשה על ידי מומחה בתחום הפסיכיאטרי, עלה כי המזכירה רואה בתקיפה אירוע טראומטי שבעקבותיו פיתחה תסמונת הסתגלות דכאונית.


הגבר טען כי התביעה נועדה לטשטש את הטיפול הרשלני שאביו מקבל בבית החולים


הגבר, רופא במקצועו, סעד את אביו שהיה מאושפז באותו בית חולים והיה במצב של גסיסה. לטענת הגבר, מכיוון שהיה מגיע כל יום לבדוק את שלום אביו, נחשף למחדלי בית החולים ולטיפול הרשלני שניתן במקום. לאחר שמצבו של אביו הוחמר, לטענתו בשל הסיעוד הכושל של הצוות הרפואי, פנה הגבר לגורמים שונים והתלונן על הדבר, אך בית החולים התחמק מכל הטענות והפיל את האשמה על הגבר עצמו.


בעדותו בבית המשפט, סיפר הגבר כי כל האירוע התרחש ביוזמה של המזכירה הרפואית. לטענתו, הוא ביקש להתפנות בבית שימוש סמוך לחדרו של אביו כשראה שהכניסה אליו נחסמה על ידי ההליכון של המזכירה. הוא ביקש ממנה להזיז אותו כדי שיוכל להיכנס, אך היא הטיחה את ההליכון לכיוונו וסיננה לעברו קללות הקשורות במוצאו. לדבריו, הוא התעלם ונכנס לתא השירותים, אך כאשר יצא ממנו לאחר זמן מה ראה כי היא עוד עומדת שם במטרה להמשיך ולהתווכח איתו. הוא טען כי במהלך הריב היא הכפישה את כבוד הוריו.


הגבר טען בקשר לפגיעה עצמה, כי החבלות ברגליה של המזכירה נרפאו תוך זמן קצר והיא שבה לתפקודה באופן מלא. לגבי הפצע בעכוז הוא טען כי הוא תוצר ישיר של מחלתה, ואין לכך קשר ישיר אליו ואל האירוע. כדי לחזק את גרסתו, הגבר הגיש חוות דעת של מומחה שטען כי המגבלות שנגרמו לאישה נוצרו בהשפעת ניתוח בעמוד השדרה שעברה המזכירה בצעירותה.


השופטת קיבלה את התביעה הנזיקית וחייבת את הגבר לשלם למזכירה 55 אלף שקלים פיצויים


בשל הפערים בין חוות דעת המומחים של הצדדים, השופטת הורתה על מינוי מומחה מטעם בית המשפט. המומחה קבע כי המגבלה בעמוד השדרה אכן לא קשורה לאירוע, אלא לשינויים הניווניים שהזמן הותיר באישה לאחר הניתוח שעברה בצעירותה. לגבי פצע הלחץ בעכוז, המומחה קבע כי קיימת סבירות בינונית שנוצר בעקבות התקיפה, וציין כי פצע לחץ נגרם משכיבה ממושכת על הגב ולא מנפילה בעקבות בעיטה. עם זאת, ייתכן שהפצע נוצר כאשר החלימה האישה מהחבלות ברגליה שנגרמו מהבעיטה, ולכן הנזק נוצר בעקיפין.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד


השופטת קבעה כי התקיפה הבלתי מוצדקת של האיש כלפי המזכירה הרפואית, אישה נכה הנעזרת בהליכון, היא אלימות כנגד חסרת ישע ולכן חמורה מאוד. היא הדגישה שגם כאשר הרקע לפגיעה הוא כביכול טשטוש הטיפול הרשלני שניתן לאביו, אין כל הצדקה לשימוש אלים ופוגעני נגד נציג שירות. לפיכך, היא קיבלה את הסבירות הבינונית לכך שהתקיפה הובילה באופן עקיף לנזקי הגוף של המזכירה, וחייבה את הגבר לשלם לה 55,810 שקלים פיצויים.

 


ת"א 30386-07-14