שופט בית המשפט לענייני משפחה, תלה"מ (נצ) 11945-01-20 פלונית נ' פלוני, יוצא בביקורת חריפה וחריגה נגד עורכי דין המסלימים בעצמם סכסוכי גירושין.

 

לצערנו אנו עדים לסכסוכי גירושין רבים המלווים בקרבות התשה מרים ומתמשכים לא רק בין כתלי ביהמ"ש, אלא גם מחוצה לו, מבלי להבין ו/או לייחס חשיבות להשלכות הקשות על הפגיעה באינטרסים של הילדים והתעלמות מעקרון העל המנחה במשפט המשפחה "טובת הילד" וכך קובע ביהמ"ש:

 

"הגיעה השעה שעורכי הדין של הורים, ימצאו את האיזון העדין בין חובתם ללקוחם לבין חובתם לחברה ולביהמ"ש בהגנה על אינטרסים של ילדים בכך שיפסיקו בעצמם להסלים ו/או להעלות דרישות ועתירות שמטיבן הן פוגעניות, מקצעות את הסכסוך, מצריכות את הצד האחר לתקוף בחזרה ומרחיקות הורים מיישוב הסכסוך".

 

עוד באותו עניין, מציין ביהמ"ש כי "הדרך הראויה, היעילה והנכונה יותר לטיפול בסכסוכים הוריים בעצימות גבוהה הינה באמצעות הפנייה לתיאום הורי לצרכי בניית תכניות הורות ארוכות טווח. נמצא כי דרך זו ומתן תמיכה כוללנית עשויה לצמצם את רמת העימות בין ההורים וכן להשפיע על הסתגלותם של ילדים, על תפקודם במישורי החיים השונים ועל רווחתם הנפשית וכי דרכים אלו עדיפות על פני ההתדיינות האדברסרית שהיא לכשעצמה מהלך מסלים מערכת יחסים".

 


עודכן ב: 12/07/2020