קניית דירה מקבלן

 

העסקה הכי משמעותית, גדולה והמרכזית ביותר של משפחה ממוצעת בישראל היא קניית דירה.

 

מדובר ברכישה בדרך כלל בכסף שאין לנו – כסף שאנו לוקחים בהלוואה ארוכת טווח מהבנק. בעסקה כזו אנחנו חייבים ליווי משפטי משמעותי שישמור בעצם על הנכס שלנו מכל משמר.

 

בחריש כעיר חדשה, ברור כי רכישת דירה מקבלן היא האופציה הנפוצה ביותר.

 

לקנות דירה חדשה מקבלן היא סוג של חלום, מדובר במיקום חדש, בית חדש, סטנדרט גבוה. אין ספק שמדובר בחלום נחמד ויפה. צריך לקחת בחשבון כי כאשר ניגשים לקנות את הדירה מהקבלן הרי שהחוזה של הקבלן נוסח ע"י עוה"ד של הקבלן, כאשר מה שעומד לנגד עיניו של עורך הדין של הקבלן הוא זכויות הקבלן ונוחות הקבלן.

 

ניתן לומר באופן מאוד ברור שהחוזה נוטה לטובת הקבלן. מצב דברים שכזה ובהמלצה רשמית של לשכת עוה"ד בישראל היא שרוכש הדירה ייקח עו"ד לצורך ייצוג מול עוה"ד של הקבלן.

 

הרבה לקוחות שואלים אותי: "אבל אני משלם שכר טרחה לעוה"ד של הקבלן, הוא אמור לדאוג לי"

אז זהו שלא!

 

שכר טרחה שהקונה משלם ללקוח הוא שכר הטרחה בעבור פעולות הרישום של הנכס, אבל עורך הדין של הקבלן לא מייצג אותך- הקונה בחוזה.

 

הרבה פעמים הדברים הללו כתובים מפורש בחוזה המכר של הקבלן, לכן צריך לשים לב טוב לנקודות הללו ולהבדלים ביניהם.

 

בחריש יש המון פרויקטים של קבלנים חדשים, בעצם מדובר בעיר שקמה מחדש וכל פרויקט וכל הרכישות נעשו מקבלן. במשך השנים משרדנו צבר ניסיון נרחב מאוד בייצוג מול קבלנים וניתן לסכם ולומר באופן מאוד ברור שייצוג של עו"ד מול קבלן הוא משמעותי ביותר.

 

עד היום איני מצליח להבין איך אנשים קונים ורוכשים דירה מקבלן וחותמים על החוזה "על עיוור" מבלי לקרוא את האותיות הקטנות, מבלי לשים לב למונחים, מתוך תקווה אשר אינה קיימת שמישהו יגן עליך. נכון שהחוק מגן עליך ואיפה שהחוק אינו מגן עליך, עוה"ד של הקבלן לא מגן עליך! לכן בפרויקטים בחריש: "בצוותא" בחריש, "אבני דרך" בחריש, "דונה" ושאר הפרויקטים הגענו להישגים משמעותיים עבור הלקוח.

 

אתן מספר דוגמאות על מנת להמחיש את העניין:

א. גישה בטוחה בנכס בזמן המשך העבודות.

ב. נושא הפיצוי המוסכם – הרבה פעמים הצלחנו להוריד את הפיצוי המוסכם במאות אלפי שקלים!

ג. מתי איחור נחשב קריטי? – האם איחור של 7 ימים הם כמו 7 ימי עבודה?

ד. מרווחים שאנחנו מייצרים עבור הלקוחות מונעים בעצם הפרות ויוצרים מרווחים הגיוניים וחוזה הרבה יותר רגוע.

ניתן לסכם ולומר שחוזה שעו"ד מקצועי, המנוסה בתחום – במיוחד בכל הנושא של פרויקטים בחריש עם הניסיון שנצבר יכולים להביא להישגים משמעותיים בניסוח החוזה לטובתכם ודבר אשר יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

 

לסיכום: אל תהססו, רכישת חוזה מקבלן מחייבת ייצוג משפטי אשר ידאג לזכויות שלך מול עורך הדין של הקבלן.


עודכן ב: 16/03/2021