עומדים בפני רכישת דירה? ברכותינו.

אבל רגע לפני שלב השקת הכוסות ולחיצות הידיים, כדאי שתשכרו את שירותיו של עורך דין מקרקעין שילווה אתכם ויסייע לכם בתהליך הרכישה.

למה בכלל כדאי או צריך להיעזר בעורך דין מקרקעין לצורך רכישת דירה?

קניית דירה היא בדרך כלל אחת העסקאות החשובות ביותר של כל אחד ואחת מאיתנו.

בדרך כלל זוגות צעירים מתחילים את חייהם ברכישת דירה לאחר שחסכו במשך תקופה ארוכה את ההון העצמי הדרוש והרבה פעמים מדובר בכל הכסף שהם הצליחו לחסוך.

 בניגוד לעסקאות אחרות שככל הנראה תעשו במהלך החיים, הסתייעות בעורך דין מקרקעין בעסקת רכישת דירה היא בגדר חובה.
עורך דין מקרקעין ילווה אתכם לאורך כל הדרך ברכישת הדירה החל מהשלבים המוקדמים של בדיקת הנכס, דרך בדיקת מתווה התשלום, במעמד חתימת החוזה וגם באמצעות סיוע והכוונה בנטילת המשכנתה.


איך בוחרים עורך דין לרכישת דירה?
תחום הנדל"ן והמקרקעין מחייב מהעוסקים בו ידע נרחב ובקיאות בפרטים רבים. לכן, חשוב שעורך הדין שתבחרו ללוות אתכם בעסקה יגיע מעולם הנדל"ן ויהיה בקיא בכל הדקויות והניואנסים של חוזה לרכישת דירה.

כמו כן, לפני בחירת עורך דין לצורך ייצוג בעסקת רכישת נכס מקרקעין חשוב מאוד לבחון את ניסיונו בתחום המקרקעין בכלל ובייצוג רוכשים בעסקאות רכישת נכסי מקרקעין בפרט.


אילו בדיקות עורך דין לקניית דירה עושה?

 

1. האם קיימות בדירה חריגות בנייה – דוגמת פרגולות שלא כדין, מחסן ללא היתר. מדובר בבדיקות חשובות ביותר כיוון שעלולה להיות להן השפעה בעתיד דוגמת אי קבלת משכנתה, קושי במכירת הנכס בעתיד, גרירת קנסות, פגיעה בערך הנכס ועוד. 

2. מי מוכר לכם את הדירה – יש לוודא שהמוכר שהציג עצמו הוא גם הבעלים של הדירה הרשום במרשם הרלוונטי (טאבו, חברה משכנתה וכו'). על פניו זו נראית בדיקה פשוטה למדי. אולם, יש מקרים בהם הדבר מסובך קצת יותר. ישנם מקרים שבהם ילד הוא זה שמוכר את הנכס עבור אביו או סיטואציות שבהן רשומים שני בעלים על הדירה (דוגמת זוגות גרושים) או מיופה כוח אשר מוכר דירה של בעלים המתגוררים בחו"ל (מיופה הכוח צריך ייפוי כוח מיוחד). כל אלה יכולים ליצור לא מעט בלבול ומצריכים בדיקה מדוקדקת של עורך דין מקרקעין.

3. מהן ההצמדות השייכות לדירה והאם ישנה חניה צמודה, מחסן, גג וכיו"ב. לא מעט פעמים מוכר דירה יציג לנו חניה או מחסן הצמודים לדירה, אבל האם הם באמת שייכים לדירה ורשומים ככאלה. כדי שחניה לדוגמה תיחשב חלק מהדירה עליה להיות רשומה כהצמדה בטאבו ולהופיע בתשריט הבית המשותף.

4. בחינת תשריט הבית המשותף והתקנון – בחינה האם קיימות אי התאמות בין הדירה הבנויה לבין תשריט הבית המשותף או האם קיימות הוראות שעלולות להשפיע על רוכש הדירה בתקנון הבית המשותף.

5. משכנתה – עורך דין מקרקעין יסייע לכם בהליך נטילת המשכנתה, יבצע בדיקות מקדימות ביניהן מה גובה המשכנתה שעליכם ליטול, יבדוק האם קיימת משכנתה רשומה על הנכס וכיצד ניתן להתאים זאת מול הבנק שלכם, ויבצע פעולות אקטיביות על מנת למחוק את המשכנתה מהנכס הנרכש.

6. בניית לוח תשלומים – המותאם לכם ולאפשרויות שלכם באופן אישי.

7. בדיקת חשיפת העסקה לחיובי מס.

8. בדיקות משלימות – במקרים שבהם עולה חשש לליקויים בדירה. לכן, על עורך הדין לייעץ לכם בנוגע לבדיקות הרלוונטיות שיש לבצע בנכס בין אם באמצעות שמאי מתאים, חברת בדק וכיו"ב.

9. בדיקת הסכם המכר וניסוח מגן ככל האפשר עליכם כקונים של דירה כדי שתוכלו לישון בשקט ולדעת ששילמתם את כל כספכם עבור עסקה בטוחה אשר נתפרה בדיוק למידותיכם.

10. אחרי חתימת ההסכם והמסמכים מכוחו עורך דין מקרקעין ירשום עבורכם הערת אזהרה בטאבו וידווח על העסקה למיסוי מקרקעין כמתחייב.

11. בסיום התהליך, עורך דין מקרקעין ירשום את הדירה על שמכם במרשם הרלוונטי (בטאבו, חברה משכנת וכו').


יש האומרים שהבית הוא היכן שהלב נמצא, אבל אנו ממליצים כי לפני שאתם בוחרים לכם בית שהתאמצתם כל כך הרבה לחסוך בשביל להצליח לרכוש אותו, תוודאו שאתם שוכרים את שירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי, מיומן ומנוסה בתחום אשר יסייע לכם לצלוח את העסקה המורכבת ויאפשר לכם מעבר הכי חלק שאפשר לבית החדש.

משרדנו מתמחה בתחום הנדל"ן וליווה במרוצת השנים המון רוכשים מרוצים בעסקאות רכישת דירה.


עודכן ב: 01/08/2023