לאחרונה הוחלט בבית משפט השלום בתל אביב יפו מה יהיה עונשו של גבר בשנות ה-30 לחייו, אשר הורשע בסדרה של עבירות הטרדה מינית שבוצעו בחמש קטינות בנות 11-14, וכן בעבירת פגיעה בפרטיות בקטינה אחת.


על פי כתבי האישום שבהם הורשע, הוא הטריד את הילדות באמצעות חשבון פיקטיבי שפתח באינסטגרם, אשר במסגרתו פנה אליהן וחשף אותן לתכנים מיניים. במקרה החמור ביותר, הוא בלש אחרי אחת הנערות, פגש אותה והטריד אותה במפגש פנים מול פנים.


הנאשם הביע חרטה באופן מילולי, אך קצין המבחן התרשם כי לא הבין את עוצמת הנזק שגרם לנערות במעשיו


השופט הצביע על חומרת מעשיו של הנאשם, בכך שהטריד את הנערות במשך זמן ממושך ובאופן שיטתי ומתוחכם, תוך ניצול גילן הצעיר של קורבנותיו, וקבע את מתחם הענישה הראוי בין 14 חודשי מאסר בפועל ועד 30 חודשי מאסר. למרות חומרת המעשים, החליט השופט למקם את העונש ברף התחתון של מתחם הענישה, מכיוון שלנאשם אין עבר פלילי, הוא הודה בביצוע העבירות וכן חלפה תקופה ממושכת מאז ביצוע העבירות.


על כן הוחלט שהגבר ירצה 14 חודשי מאסר בפועל, וכן יפצה את הקטינות בסכומים שבין 5,000 שקלים ועד 7,000 שקלים, כאשר סכום הפיצויים הכולל עומד על סך של 28 אלף שקלים.


כיצד השתמש הגבר בפרופיל הפיקטיבי כדי לאתר ולהטריד את הילדות?


במסגרת הליך גזר הדין פורטו העבירות שביצע הגבר במהלך שנתיים תמימות. הוא פתח פרופיל פיקטיבי באינסטגרם ובאמצעותו יצר קשר עם קורבנותיו והתכתב איתן באופן לא הולם. בשנת 2019 יצר קשר עם ילדה בת 11, הציג עצמו כבן 19 והחל לכתוב לה תכנים מיניים בוטים ואף הודעה קולית אף על פי שביקשה ממנו להפסיק.


במקרה אחר, הציג את עצמו כבן 17 ושלח תמונה אינטימית לילדה בת 13 אשר היה איתה בקשר דרך האינסטגרם, תיאר לה סיטואציות מיניות בהודעות קוליות וביקש ממנה שתשלח לו צילומים של עצמה.


במקרה שלישי, שוחח עם ילדה בת 13 בצ'אט פרטי ובו הציג עצמו כבחור צעיר בן 19. הוא החמיא לה על תמונותיה באופן מיני, ולא הפסיק להציע לה הצעות מיניות למרות הפצרותיה שיפסיק.


במקרה אחר פנה לנערה בת 14 תוך שהחמיא לה על תמונותיה וכתב לה שהוא בן 17 ומעוניין שיהיה ביניהם משהו. לאחר שחסמה אותו שלח לה הודעות באמצעות הוואטסאפ, ולבסוף הגיע למקום שבו היא גרה ואיתר אותה צועדת ברחוב. הוא עצר את הרכב לידה וביקש ממנה חיבוק ונשיקה.


כך גם במקרה החמישי, פנה לילדה בת 12 ושלח לה הודעות רבות גם אחרי שביקשה ממנו להפסיק. לאחר תקופה מסוימת התקשרה אליו הילדה וביקשה ממנו לחדול משליחת ההודעות המטרידות. הוא המשיך לשלוח לה הודעות ורק לאחר שאיימה כי תפנה למשטרה מחק את כל ההתכתבויות ביניהם.


מדוע שירות המבחן נמנע מהמלצה שיקומית בעניינו של הנאשם?


על פי תסקיר שהכין שירות המבחן בעניינו של הנאשם, הוא מעולם לא ביצע עבירות פליליות בעבר, וניהל חיים נורמטיביים. לצד זאת ציין קצין המבחן שיש לו בעיות תקשורת עם נשים והוא מחזיק בעמדות בעייתיות בכל הנוגע למיניות. הוא שולב בטיפול אך קצין המבחן התרשם כי התנהלותו בעייתית והוא מפר את ההגבלות שהוטלו עליו, אם כי הוא הביע חרטה ורצון להמשיך בטיפול. לאור כל זאת נמנע קצין המבחן מלהגיש המלצה שיקומית בעניינו.


בבחינת מתחם הענישה ההולם, ציין השופט כי מעשיו של הנאשם היו חמורים במיוחד מכיוון שבוצעו במשך תקופה ארוכה כלפי חמש ילדות, באופן המצביע על תכנון ושיטתיות. הנאשם פעל באופן מתוחכם באמצעות פרופיל פיקטיבי והצגת מצג שווא כאילו הוא נער בן עשרה, והמשיך בהטרדותיו גם כאשר הילדות ביקשו באופן מפורש שיפסיק. לאור כל זאת נקבע מתחם הענישה על 14 חודשי מאסר ועד 30 חודשי מאסר.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


השופט ציין לטובתו של הנאשם כי אין לו עבר פלילי, וכי עונש מאסר יפגע הן בו והן בבני משפחתו. כמו כן הוא הודה במעשים ולקח עליהם אחריות. מסיבות אלה הוחלט לבסוף כי עליו לרצות 14 חודשי מאסר בפועל, וכן לפצות את הילדות בסכום כולל של 28 אלף שקלים.

 

תפ"ע 28995-01-20