ב-19.7.21 בפני בית משפט השלום בבת ים.
תאד"מ 5797-03-21.
לקוח משרדנו אשר נתבע, עקב פוסט שנכתב בעקבות חוויה צרכנית כושלת.
רשם במסגרת הפוסט את המילה "נוכל", שצללתי אל חומר הראיות וטענות הלקוח- הבנתי כי רוב הפוסט אכן צמוד לאמת, וניתן להוכיח את רוב ההתחרשות והמציאות כפי שהלקוח חווה אותה.
יש לציין שגם נטען שפרסום שהלקוח של משרדנו ביצע בעמוד העסקי ב"גוגל", של התובע עולה כדי לשון הרע.
לגבי הפרסום בגוגל לא היה לי ספק כי מדובר בחויה צרכנית שלילית אך לגיטימית שלא כלולים בה "ביטויים חשודים" כלשון הרע.
לגבי הפרסום בפייסבוק, ברובו היה דומה לפרסום בגוגל אך כלל את המילה נוכל.
נתקלתי בפסיקות רבות שהטילו עד 12 אלף שקל עבור פרסום שהוגדר כלשון הרע, רק על סמך המילה "נוכל" בפרסום בקבוצת וואטס אפ.
לאחר ניסיונות פשרה שכשלו, התנהל הליך הוכחות מרתק שבסופו התביעה נגד הלקוח שלי נדחתה למרות השימוש במילה נוכל.
הדחייה לדעתי ההתאפשרה בעקבות מחקר משפטי מעמיק לקראת שלב הסיכומים, בעקבות ניהול חכם של תביעה שכנגד, והיפוך נטל ההוכחה לגבי נקודות קריטיות לטענות הלקוח.
עודכן ב: 08/08/2021