השלב הראשון ברכישת הנכס הוא שלב בחינת הנכס על ידי הרוכשים, בחינה פיזית של הנכס וכן בדיקה של הבעלים. איך נדע שאכן הבעלים האמיתיים הם אלה שאנו רואים מול עינינו?

 
ובכן יש מספר בדיקות מקדמיות שעל עורך הדין לבצע על מנת לבדוק שאכן הנכס הוא הנכס והבעלים הם הבעלים, נכתבו לא מעט פס"ד ומאמרים על תרמיות כאלה ואחרות שגרמו לרוכשים לאבד כמעט את כל כספם.
 
אחת הבדיקות החשובות היא "הבדיקה הקניינית", זאת אומרת בדיקת זכויות המוכר מבחינה רישומית דהיינו שבלשכת רישום המקרקעין(טאבו) רשום כבעלים של הנכס אותו אדם שהציג את עצמו כבעלים. לדוגמא הגעתם לנכס ושמעון הציג את עצמו כבעל הנכס אך בבדיקה הקניינית רשום בכלל ראובן כבעלים.
 
עוד בדיקה חשובה היא "הבדיקה התכנונית", דהיינו לוודא שיש התאמה בין מצבו הפיזי של הנכס לבין התשריטים. בדיקה זאת נעשית בין היתר בעזרתו של שמאי מקרקעין אשר בודק שלא קיימות חריגות בנייה. למה יש חשיבות לבדיקה זאת? דוגמא טובה היא כאשר תגיעו לבנק על מנת לקחת משכנתא הבנק לא ייתן את אותה משכנתא אם הנכס נבנה ללא היתר.
 
עוד בדיקה חשובה היא בדיקת מיסוי המקרקעין (שבח, רכישה, היטל השבחה), בדיקה זו נועדה על מנת שעורך הדין יבצע תכנון מס בצורה המיטבית באמצעות בדיקת כל הנתונים מראש.
 
לכן לפני שרוכשים דירה פנה/י לעורך דין אשר ילווה אותך וידאג שלא תפסיד כסף.
 
מטרת הכתובים באתר אינם בשום אופן לשם יעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, והשימוש בהם באחריות בלעדית של הקורא.

הכתובים באתר מהווים תיאורים כללים בלבד ובלתי מחייבים.