חשיבותו של משלוח מכתב ההתראה לצד שהפר את חובתו הינה גדולה לאין ערוך . לכן , רבים יעדיפו לעשות שימוש במכתב ההתראה על מנת לסיים את המחלוקות ביניהם וליישר את ההדורים מחוץ לכותלי בית המשפט . בנוסח מכתב ההתראה , יהיה זה מן הראוי , כי התובע יושיט יד לנתבע וייתן לו הזדמנות לתקן את העוול שגרם כדי לשפר את הטעון תיקון .

כל זאת, כדי להימנע מהגשת תביעה משפטית . אם הצדדים , ייקלעו בסופו של יום לבית המשפט, השופט היושב בדין, יראה לנגד עיניו כי ההזדמנות שנתן התובע לנתבע על מנת לתקן את הפרתו , יש בה משום התנהגות בתום לב ובדרך של הגינות . לעומת זאת, ללא מתן הזדמנות לתיקון הדברים על ידי הנתבע , התובע ימצא את עצמו בבית המשפט במצב נחות .

אם הגעתם בסופו של דבר להחלטה , כי ברצונכם לשלוח מכתב התראה לצד שכנגד , עליכם להגיע למיצוי גבוה של ניסוח המכתב ולהסתייע לשם כך בעורך – דין העוסק בתחום . עורך – הדין יידע למצוא את האסמכתאות החוקיות והמשפטיות של המחלוקת כולה ולצרף אליהן את העובדות שהתובע אוחז בהן . יצוין עוד, כי ההסתייעות בעורך – דין לכתיבת מכתב ההתראה תעיד על מידת רצינותו של התובע לקבל את זכויותיו הנפגעות ואלו הוצאת מכתב ללא צירוף אסמכתאות משפטיות יהיה חסר ערך ומשמעות .

במקרים רבים, הצד שקיבל את מכתב ההתראה מגיש את תשובתו ומנוסח תגובתו ניתן ללמוד ולהבין , לאן הרוח נושבת ולאילו כיווני חשיבה הנתבע מוביל את צעדיו . אם המחלוקת לא תגיע לסיומה לאחר קבלת התשובה למכתב ההתראה ניתן יהיה לשקול הגשת תביעה לבית המשפט .

עתה , נדון בסוגיה בה הנתבע מקבל לידיו את מכתב ההתראה וכיצד עליו לנהוג . עליכם לדעת , כי הצד שהחליט לשלוח אליכם את מכתב ההתראה מאותת בכוונתו להתייחס ברצינות לעניין . לכן, יודגש בפניכם, אל תזרקו את מכתב ההתראה ואל תתעלמו ממנו . עם קבלת מכתב ההתראה, קיימות בפניכם מספר אפשרויות .

האפשרות האחת, להסדיר את הדברים בעצמכם ולהביא לפיתרון מהיר של המחלוקת . האפשרות השנייה, לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בפני עורך – דין בקי בתחום . בכל אפשרות שבחרתם , יומלץ בפניכם לפעול מיידית . הסיבה לתגובה מיידית נובעת מהעובדה, כי במכתב ההתראה שקיבלתם , ניתנה לכם קרוב לוודאי , מגבלת זמן על מנת להשיב למכתב שהופנה אליכם . בנוסף לזאת, אם המכתב שקיבלתם , נשלח באמצעות עורך – דין, ייתכן ותידרשו לשלם הוצאות משפטיות ושכר טרחת עו"ד . אם החלטתם , כי עורך- דין מטעמכם יטפל בעניין שהונח לפתחכם , סבורני, כי יידע לכלכל את צעדיו בתבונה על מנת להביא לפתרון הסכסוך במהרה לשביעות רצון הצדדים או לחילופין, בלית ברירה , לפנות לערכאות משפטיות .

*הכותב משמש עו"ד ויועץ משפטי של חברת "א. א. אכיפה עירונית בע"מ" .

*אין במידע הנ"ל משום תחליף לייעוץ משפטי פרטני ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה . הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת .