הורשע בפלילים בהיעדרו, ואיש לא סיפר לו 6 שנים

 

צעיר מצפון הארץ, שביקש להוציא ויזה לארצות-הברית, התבקש להביא אישור כי אין לו עבר פלילי. בתחנת המשטרה הוא נדהם לגלות, כי בשנת 2004 הורשע בהיעדרו, על שסטר ודחף שני צעירים. עורך דינו ערער וגזר הדין וגם האישום בוטלו  

 

באיחור של שש שנים נודע לצעיר - הורשעת בפלילים: צעיר בן 26 מהצפון הופתע לאחרונה לגלות, כי מבלי שידע הורשע בפלילים. על ההרשעה נודע לו, רק לאחר שביקש להוציא ויזה כדי לנסוע לארצות-הברית. פרקליטו, עורך הדין, אברהם ג'אן פנה לבית המשפט, וזה ביטל את גזר הדין וכך גם כתב האישום - שהוגש ב-2003.

 

 

לפני כמה חודשים התחתן הצעיר עם אשה אמריקנית, והשניים ביקשו לעבור להתגורר בארצות-הברית. בשגרירות ארצות-הברית בתל-אביב דרשו ממנו להביא בין היתר מסמך המעיד כי מעולם לא הורשע בפלילים. בתחנת המשטרה הוא נדהם לגלות כי בשנת 2004 הרשיע אותו בית משפט השלום בנצרת, בעבירה של תקיפת סתם. הצעיר המופתע, שכלל לא ידע כי הועמד לדין, שכר עורך דין.

 

 

"כשהצעיר פנה אלי, הסיפור נשמע לי מוזר. דברים כאלה לא קורים. אין בפסיקה במדינת ישראל מקרים כאלה", אמר עו"ד ג'אן. אולם בדיקה העלתה כי הצעיר צודק. "בדקתי את הטענות והופתעתי לגלות שהוא נשפט שלא בפניו, לאחר שכתב האישום הגיע לכתובת אחרת".

 

 

הצעיר, שהיה באותם ימים חייל בשירות סדיר, התגורר תחילה בכתובת אליה הגיע כתב האישום ולאחר מכן עבר להתגורר במקום אחר.

 

בבית המשפט בנצרת קיימו את הדיון שלא בפניו והוא הורשע כי במהלך שנת 2003 סטר ודחף שני צעירים אחרים. הוא נקנס ב-1,000 שקלים או לחילופין לעשרה ימי מאסר. בית המשפט דן בתיק, למרות החוק הפלילי קובע, כי אין לקיים דיון פלילי מבלי שהנאשם נוכח בדיון ואין להרשיע אדם שלא בפניו.

 

 

"הטעות היתה הן של בית המשפט והן של התובעת", אמר עורך דינו של הצעיר. "היא מצדה אמרה שיש לה אישור מסירה ושהנאשם שזומן לא הופיע. השופט לא עצר אותה, אלא נסחף אחריה ונעתר לבקשתה להרשיע את הנאשם בהיעדרו".

 

 

עו"ד אברהם ג'אן פנה ללשכת התביעות של המשטרה במרחב העמקים, הציג להם את המסמכים וביקש לבטל את גזר הדין. במשטרה הבינו את הטעות וכך גם בית המשפט וגזר הדין בוטל. בנוסף, טען עו"ד ג'אן כי בחלוף שבע שנים מהמקרה יש לבטל גם את כתב האישום.

 

"בחלוף הזמן, לא יוכל הנאשם לנהל את הגנתו באופן ראוי ולפיכך יש לבטל את כתב האישום", טען עורך הדין בדיון. לבית המשפט הוגשה בקשה בהסכמת הצדדים, והשופט קיבל את הבקשה וגם כתב האישום בוטל.

 

 

ייצוג משפטי: עו"ד פלילי אברהם ג'אן.

ביהמ"ש השלום בנצרת.
פורסם: ב- ynet
22.04.10


עודכן ב: 12/07/2015