סוגיית המסתננים הנכנסים לישראל מדי חודש עלתה לאחרונה לכותרות בכל אמצעי התקשורת. מפעם לפעם, עניינים נוספים הקשורים במסתננים, במיוחד לאחר שאלה כבר נמצאים בישראל, מונחים לפתחן של הערכאות המשפטיות. שאלות לגבי לימודים, תעסוקה, חינוך, מגורים וכדומה מעסיקות רבות את הרשויות ובתי המשפט. בין השאר, קיימת ביקורת מצד גורמים במשרד הפנים כנגד העסקת עובדים בלתי חוקיים בישראל. חשוב להדגיש כי העסקתם של העובדים הזרים הללו פוגעת פעמים רבות גם בעובדים עצמם (וזאת משום שאין פיקוח על זכויותיהם). לא אחת, משרד הפנים איננו חוסך שבטו גם מהמעסיקים הישראלים עצמם.

 

יש לכם שאלה?

פורום ויזה לישראל | אזרחות ישראלית


ברוח זו, חוות דעת משפטית אשר הוגשה על ידי היועץ המשפטי לממשלה קובעת כעת כי ניתן לפעול בסנקציות כנגד מסתננים המפעילים עסקים בישראל. חוות הדעת המשפטית, אשר הוגשה לפי בקשתו של שר הפנים, אלי ישי, קובעת כי המדינה רשאית לסגור עסקים אשר בעליהם הינם מסתננים ללא רישיון.


"סכנה לזהותה של המדינה"


השר ישי התייחס לדברים באומרו כי בעיית המסתננים מהווה סיכון של ממש לזהותה, עתידה ויהדותה של מדינת ישראל. השר הביע סיפוק מכך שהיועץ המשפטי לממשלה הכין חוות דעת לפי בקשתו העוסקת בתחום זה. כעת, משרד הפנים והרשויות המקומיות יוכלו להפעיל כנגד מסתננים בעלי עסקים סנקציות שונות, עד כדי סגירת עסקים אלה.


ישי הוסיף כי מדובר בחוות דעת משפטית אשר תשמש את משרד הפנים ככלי חשוב בארסנל הכלים באמצעותו הוא מתמודד עם תופעת המסתננים אשר לדבריו "שוטפת את ישראל". השר אמר כי ישנם מקומות ואזורים שלמים במדינה אשר "נכבשו" לחלוטין על ידי מסתננים ונראה כי הכניסה אליהם הינה עם דרכון זר בלבד. יתרה מכך, ישי הביע תקווה כי בקרוב יהיו בידיו חוות דעת משפטיות מטעם משרד המשפטים ומשרד החוץ אשר תאפשרנה גם את הוצאת מסתנני אריתריאה וצפון סודאן (המהווים את החלק הארי של המסתננים במדינה) אל מחוץ לגבולות ישראל.