עצות חשובות למתגרשים

 

החלטתם להתגרש? החלטה לא פשוטה. למרות הרצון לסיים דברים ברוח נעימה, המציאות היא שרוב מקרי הגירושין הופכים ל"מלחמה" בין בני הזוג, כשהנושאים העיקריים הם הרכוש המשותף והילדים. ובמלחמה, כמו במלחמה, אין מה לעשות, צריך להתכונן היטב על מנת "לנצח". ריכזנו עבורם מספר טיפים למתגרשת ומספר טיפים למתגרש שיוכלו לעזור למתחילים בתהליך גירושין.

 

טיפים למתגרש ולמתגרשת

 

ישנם נושאים רבים עליהם על שני בני הזוג לתת על הדעת. לפניכם טיפים המתאימים לשני בני הזוג.

 

· מהרו לפתוח תיק ראשונים – התייעצו עם עורך דינכם היכן עדיף לכם לנהל את תהליך הגירושין. פתיחת תיק גירושין על ידכם תוביל לניהול הליכי הגירושין בערכאה המשפטית בה בחרתם.

 

· איסוף מסמכים – עם פתיחת תיק גירושין, על מנת שתקבלו את המגיע לכם ותציגו ראיות לכך, הקדימו ואספו כל מסמך שיכול לעזור לכם. פעמים רבות בן הזוג עלול להקדים אתכם ולהעלים מסמכים חיוניים עבורכם כשאתם עומדים בפני פתיחת תיק גירושין ואף כספים.

 

· מכשיר הקלטה – אחד מבין טיפים למתגרש ולמתגרשת הוא להשתמש במכשיר הקלטה. מתי? במידה ואתם נתונים להתעללות מילולית, איומים או חושדים כי בן הזוג בוגד בכם, יש לעתים להקלטה משקל כאשר מחליטים על פתיחת תיק גירושין. לדוגמה: הקלטה בה בן הזוג מאיים עליכם או מודה במעשה בגידה. יחד עם זאת, היזהרו. אל תשתמשו במכשיר הקלטה ללא ייעוץ על עורך דין או המלצתו, על מנת שלא תסתבכו עם החוק.

 

· אל תיכנעו לאיומים – פעמים רבות בעת פתיחת תיק גירושין, בן הזוג מאיים כי לא ייתן גט או לא ישלם מזונות וכדומה. אל תיבהלו. יש דרכים שביכולתכם לנקוט. התייעצו עם עורך דינכם על מנת לתכנן דרך פעולה אשר תספק עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

 

· אל תשתמשו בילדים – אחד מבין טיפים למתגרשת או למתגרשת המשמעותיים והחשובים ביותר קשורים לילדים המשותפים. אל תשכחו, הם הנפגעים העיקריים מכל התהליך הזה. אם החלטתכם על פתיחת תיק גירושין, בשום אופן על תשתמשו בילדים על מנת לנקום בבן הזוג, אל תשתמשו בהסתה. הם הילדים של שניכם ועליכם להיות רגישים אליהם ולדאוג לבריאותם הנפשית.

 

· אל תספרו – טיפ חשוב מבין טיפים למתגרשת ולמתגרש הוא לשמור על חשאיות מרובה. אם החלטתם על פתיחת תיק גירושין, אל תספרו על כך לאף אחד, גם אם אתם בוטחים בו. זכרו – זהו תהליך בו מעורבים רגשות ואמוציות ולרוב אנשים נוטים ל"תפוס צד". דיסקרטיות תמנע חבלות באסטרטגיה שאתם בונים.

 

· אל תקשיבו לאף אחד – לכולנו יש מכרים או בני משפחה שהתגרשו. לכל אחד מהם אינספור טיפים למתגרש. זכרו – כל מקרה גירושין הוא אחר. לכל פתיחת תיק גירושין נסיבות משלה. אל תקשיבו לאף אחד מלבד עצמכם ועורך דינכם, על מנת לא להזיק לתהליך.


עודכן ב: 25/05/2011