מאמרים רבים נכתבו בכל הקשור להבטחת העברת הזכויות בדירה על שם הקונה.

 

כולם כבר יודעים כי הוצאת נסח טאבו הינו הצעד הראשון המתחייב. במיוחד היום שמדובר בפעולה פשוטה של בלחיצת לינק באתר האינטרנט של משרד המשפטים ובעבור 10 ₪ בלבד ניתן לקבל נסח ולדעת קצת יותר על זכויות המוכר בדירה.

 

לא פעם אנו נתקלים בעסקאות בהם ערב חתימת ההסכם הרכישה נראה היה שהכל בסדר, אך בפועל הדברים מסתבכים, בייחוד כשהרוכשים מבקשים לרשום את זכיותיהם במרשם. כדי לרשום את זכיות הקונה בדירה על המוכר להמציא לקונה מספר אישורים בלעדיהם לא יתאפשר הרישום: אישור מרשויות המס כי כל המיסים שולמו לאוצר המדינה, אישור כי כל החובות וההיטלים שולמו לעירייה וכן מסמכי העברה לפיהם נותנים המוכרים את הסכמתם לרישום הדירה על שם הקונים.

 

כדי להבטיח כי המוכרים ימציאו את אותם אישורים ובייחוד את אישורי המיסים לאוצר המדינה ותשלום החובות וההיטלים לעייריה וודאו כי המוכרים מסכימים כי יושאר סכום כסף מספיק בנאמנות אצל באי כוח הצדדים לצורך הבטחת תשלום כל אותם מיסים, היטלים וחובות החלים על המוכרים.

 

מהו אותו סכום מספיק שיש להשאיר בנאמנות?

 

דרשו מעורך הדין שלכם לקבל תחשיב לגבי סכום המיסים וההיטלים שעל המוכרים יהיה לשלם לצורך קבלת אותם אישורים נחוצים לצורך הרישום.

 

אל תסתפקו באמירות כלליות כי למוכרים יש "פטור", כי אין חובת תשלום היטל השבחה וכדומה. תחשיב סכום הנאמנות צריך לכלול את כל הסכומים וההיטלים שעל הקונים לשלם באם לא יתקבל "פטור", באם כן יחול היטל השבחה. סכום הנאמנות אמור לכסות את כל הסכומים שישתלמו במקרה הגרוע ביותר, בו תידרשו אתם לשלם במקום המוכרים את חיוביהם.

 

וזכרו ככל שסכום כספי הנאמנות יהיה גדול יותר ויגלם את כל התחייבויות המוכרים, כך גם יפעלו המוכרים במשנה מרץ להעביר אליכם את כל האישורים הנחוצים לרישום זכיותיכם.

 

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

 


 


עודכן ב: 20/05/2010