לחברת קונברס היצרנית של נעלי האולסטאר נמאס מכך שחברות רבות מעתיקות את העיצוב של נעלי האולסטאר הידועות (All Stars) ובמהלך חודש אוקטובר 2014 הגישה לבית המשפט בברוקלין 22 תביעות כנגד חברות אופנה ורשתות קמעונאיות בגין העתקת עיצוב הנעליים אשר מוגן, בין היתר, באמצעות סימן מסחר אשר נרשם במהלך שנת 2013 ומכירתם ברחבי ארצות הברית.


בין החברות שנתבעו ניתן למצוא חברות כגון FILA, Ralph Lauren, Ed Hardy, Wal-Mart, K-Mart ועוד רבות וטובות. קונברס שנמצאת בבעלותה של חברת Nike מאז שנת 2003 לא הסתפקה בהגשת 22 תביעות אלו במסגרתן עתרה לפיצוי ללא הוכחת נזק, אלא, הגישה תביעה נוספת במסגרת Intrenational Trade Commission, שכידוע, הינה גוף פדרלי אשר בין היתר, מוקנית לו הסמכות לעצור ייבוא של מוצרים מפרים ומזוייפים.

 

על מנת למנוע המשך כניסת נעליים מפרות לארצות הברית, שכן רוב יצרניות הנעליים, כידוע, אינן מייצרות את המוצרים שלהם בארצות הברית, והצלחה בתביעה הנדונה בפני במסגרתIntrenational Trade Commission תהווה חסימה כמעט מוחלטת של ייבוא הנעליים המפרות.

 

ככל הנראה חברת ראלף לורן, חברת אופנה מפורסמת וידועה אשר לה בעצמה עשרות סימני מסחר ידועים ברחבי העולם, החליטה שמוטב לה להגיע להסדר פשרה עם חברת קונברס. בהתאם לפני מספר ימים הגישו החברות הסכם פשרה, במסגרתו התחייבה ראלף לורן לאסוף ולהשמיד את כל הנעלים המפרות המופיעות בתביעה שהגישה קונברס.


בהתאם להסכם התחייבה חברת ראלף לורן לאסוף ולהשמיד את כל זוגות הנעליים אשר נטען בתביעתה של קונברס, כי הן מפרות. ההערכות השונות מצביעות על כך שמדובר בהשמדתם של 36 דגמים שונים של נעליים. בנוסף התחייבה חברת ראלף לורן להשמיד את כל הדגמים ותבניות, פרסומות, חומרי קידום מכירות, אריזות נעליים וכדומה.


בנוסף התחייבה חברת ראלף לורן לשלם לקונברס פיצויים, אך סכום הפיצויים נותר חסוי ולא גולה באף מסמך.

 

עו"ד סער גרשוני הינו שותף מייסד בגרשוני שלומוביץ, עורכי דין משרד העוסק בתחום דיני קניין רוחני, אינטרנט ומחשבים, הגנת הפרטיות ולשון הרע.