רבים מאיתנו מבוטחים בחברות הביטוח בביטוחים שונים, כגון: ביטוחי חיים, רכב, עסק, אחריות מקצועית, ביטוח קבלנים, בריאות, אבדן כושר עבודה וכו'. בעת קרות הנזק אנו נאלצים לפנות לחברת הביטוח על מנת שזו תשפה אותנו.

 

בחלק מהמקרים, חברות הביטוח דוחות את דרישת המבוטח לשיפוי ומשאירות אותו חשוף לבדו להתמודד עם עלויות הנזק וזאת לאחר ששילם פרמיה כפי שנדרש לעשות.

 

לחברות הביטוח יש טקטיקות שונות לדחות את תביעת המבוטח בין אם בניסיון ליתן פרשנויות יצירתיות לחריגים בפוליסה כך שיחריגו את תביעת המבוטח ובין אם מדובר בהטלת אשמה על המבוטח עצמו תוך טענות שונות ומשונות.

 

המחוקק היה מודע לכוחן הרב של חברות הביטוח ועל מנת לאזן את יחסי הכוחות מבטחת- מבוטח חוקק את חוק חוזה הביטוח התשמ"א- 1981 שהינו חוק צרכני במהותו.

 

 

לעתים קרובות חברות הביטוח מנצלות את אי ידיעת המבוטח בנוגע לזכויותיו בהתאם להוראות החוק והנחיות הפיקוח על הביטוח ודוחות את דרישת המבוטח לשיפוי ללא כל הצדקה.

 

חשוב לדעת שגם אם חברת הביטוח מתכחשת לכיסוי הביטוחי ולא מוכנה לשלם לכם את תגמולי הביטוח, לעורכי הדין המתמחים בתביעות ביטוח יש את הכוח לשנות מאזן זה באמצעות ידיעת סעיפי חוק הרלוונטיים וחוזרי המפקח על הביטוח באופן זה שיסייע לכם בהתמודדות מול חברות הביטוח.

 

לצורך הדוגמא, חברת ביטוח שבעת חידוש הביטוח הוסיפה תנאים חדשים, (לדוגמא: ביקשה שנוסיף מיגון לדירה) ולא וידאה שהמבוטח מיודע על כך באמצעות מכתב שנשלח בנפרד, אזי חברת הביטוח לא תוכל לדחות כיסוי ביטוחי על בסיס אותו מיגון חסר.

 

היות ותביעות נגד חברות ביטוח מצריכות התמחות נפרדת ומיוחדת, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות נגד חברות ביטוח כדי שיידע לעמוד על זכויותיכם.

 

והכי חשוב- עמדו על זכויותיכם ואל תוותרו על תגמולי הביטוח המגיעים לכם !



עודכן ב: 02/12/2010