עובד בגן לאומי ברשות הטבע והגנים איחר להסעת עובדים בתום יום עבודה, והמנהל כינה אותו בנוכחות עמיתיו: "פסיכופט אידיוט" ו"חתיכת חולה נפש". העובד שנפגע מדבריו עתר לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת והגיש תביעה לתשלום פיצויים בגין לשון הרע. בית הדין קיבל בשבוע שעבר (יום ב') את התביעה וחייב את הנתבע לפצות את התובע בסך של 2,500 שקלים.

 

בחודש ספטמבר 2012, במהלך סיום יום העבודה בגן לאומי בגליל, העובדים מיהרו להגיע לביתם והזדרזו לעלות להסעה. התובע, הסובל מנכות נפשית, התמהמה כהרגלו, ועיכב את חבריו. הנתבע שכיהן בעבר כמנהל האתר, איבד את סבלנותו, וכאשר התובע עלה לאוטובוס, הלבין את פניו ברבים והשתמש בביטויים פוגעניים.

 

התובע מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כבעל נכות בשיעור 40%, עקב הפרעה נפשית. לעתים הוא נהג בצורה שנראתה בעיני עמיתיו כחריגה, כך למשל חבש במהלך עבודתו מסכת אב"כ וחליפת ריסוס שלא לצורך, ישן בתוך תא שירותים בגן והתעטף בשק ניילון תוך כדי נסיעה באוטובוס.

 

לטענת התובע התנהגותו החריגה הפכה אותו למקור ללעג ולשק חבטות של עמיתיו לעבודה, והוא סבל באופן קבוע מהתנכלויות. האירוע בהסעה היווה מבחינתו נקודת משבר, מאחר והדברים שהטיח בפניו הנתבע, אשר ניהל בעבר את הגן, ובתקופה הרלוונטית שימש כאחד העובדים, נאמרו בזדון, מתוך רצון לפגוע בשמו הטוב, להשפיל אותו ולהוציא דיבתו רעה, על כן ביקש לחייב אותו בתשלום פיצויים על הבושה ועגמת הנפש, שנגרמו לו בשל האמירות הפוגעניות בסך של 60,000 שקלים.

 

הנתבע הכחיש את המיוחס לו אולם לא זימן לעדות אף אחד מהנוכחים באירוע

 

הנתבע טען כי באותה תקופה החל לעבוד באתר עובד חדש, שגר במקום מרוחק, על כן רכב ההסעות יצא בדיוק בשעה 17:00, על מנת שאותו עובד לא יפספס את האוטובוס השני, וייאלץ להמתין בכביש הראשי במשך שעה שלמה, עד שיגיע האוטובוס שלאחריו.

 

כמחווה לעובד החדש, החליטו כל עובדי האתר, להגיע אל ההסעה כעשר דקות לפני השעה 17:00 ולצאת בזמן. אולם התובע התעלם בהפגנתיות מההחלטה החברית, ונהג להגיע אחרי הזמן המוסכם, על מנת לגרום לעיכוב ההסעה. הנתבע הודה כי באותו יום היו חילופי דברים בין העובדים שנכחו ברכב ההסעות לבין התובע, אבל הכחיש את מעורבותו בוויכוח ואת האמירות המיוחסות לו.

 

הנתבע לא זימן למתן עדות אף אחד מהנוכחים באירוע, ולאחר שמיעת טענות הצדדים, העדיף בית הדין את גרסתו של התובע, והשתכנע כי הנתבע אמר את הדברים המיוחסים לו. עוד התרשם כי התובע נהג לעכב את ההסעה והתנהגותו נתפסה בעיני עמיתיו כמתריסה ומרגיזה, והיוותה את הרקע לוויכוח שהתפתח ביום האירוע.

 

יש לך שאלה?

פורום לשון הרע
פורום יחסי עובד מעביד ( מעסיק )

 

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי הנתבע נכשל בלשונו, וגרם לתובע עגמת נפש, מתוך כעס ותסכול על התנהגותו שנתפסה בעיניו כמקוממת ואנוכית, ומאחר ולא הוכח נזק ממוני, מצא לנכון לחייבו לשלם לתובע פיצוי בסך של 2,500 שקלים.

 

סע"ש 60841-01-13