אדם הגיש לבית המשפט בקשה לצו הגנה כנגד גרושתו, בטענה כי לאחר שעברה להתגורר עמו בהסכמתו אחרי הגירושין, החלה לאיים שתתלונן עליו במשטרה ותפתח לו תיקים פליליים. לאחרונה קיבל בית המשפט לענייני משפחה בנצרת את הבקשה, והורה לגרושה לעזוב את הדירה ולא להתקרב אל הגרוש במשך חצי שנה. כמו כן תשלם הגרושה 5,000 שקלים הוצאות משפט ותעביר 1,000 שקלים לאוצר המדינה.


כאמור, לאחר שהתגרשו חזרה האישה להתגורר עם המבקש ועם בנותיהם הבגירות בדירתו, אך השמיעה ללא הרף איומים מפורשים על כך שתעליל עליו תלונות במשטרה, שיובילו לפתיחת תיקים פליליים נגדו ואף למאסרו.


הגרוש ביקש את צו ההגנה ואת הרחקת הגרושה מביתו לאחר שחשש כי יום יבוא והיא תממש את האיומים, והא ימצא את עצמו במאסר, בייחוד לנוכח העובדה שהוא בעל עבר פלילי לאחר שהורשע כי נהג כלפיה באלימות בעבר. הוא טען עוד כי מטרת האיומים היא להוציא אותו מביתו, לאחר שהגרושה החלה במערכת יחסים חדשה עם גבר אחר.


האישה איימה לשבור את הנרגילה בפטיש ולהתלונן במשטרה על אלימות כלפיה


הוא פירט לדוגמה כי יצא לעשן במרפסת, ואילו האישה אחזה בפטיש ואיימה כי תשבור את הנרגילה שהייתה במקום, ותתלונן במשטרה כי הוא זה ששבר אותה לאחר שנהג כלפיה באלימות. בתגובה לאיומיה ברח המבקש מהדירה ומאז הוא חי בחשש.


מנגד הכחישה הגרושה כי איימה עליו, ואף הכחישה שהם מתגוררים יחדיו באותה דירה. היא טענה שהיא אכן מתגוררת באותו בית שבו התגוררו כשהיו נשואים, אף שהיא חויבה לעזוב את הבית על פי פסיקת בית הדין, אך זאת מכיוון שבאותה פסיקה נגזר על הגרוש להעביר לה את המוהר בסכום של 150 אלף שקלים, והוא טרם העביר לה את הסכום אשר מיועד להשלמת בניית ביתה.


מאחר שהגרוש נמצא במצוקת דיור, כדבריה, בעקבות סכסוך עם משפחתו, הוא מנסה למצוא את הפתרון למגורים על ידי הגשת הבקשה לצו ההגנה מבית המשפט.


שתי הבנות של בני הזוג דיווחו כי אביהן גר בדירה, אף שאמן הכחישה זאת. הן טענו כי הוא עבר להתגורר איתן מיוזמן ולפי רצונן, לאחר שהתגלע סכסוך בינו ובין אמו והוא נשאר ללא קורת גג, ודיווחו שבבית יש מריבות רבות בין הוריהן הגרושים.


בעקבות עדות הבנות קבע בית המשפט כי הגרושה לא אמרה את האמת על מגורי הגרוש, ואף הטענה כי עזיבתה את הדירה מוכפפת לכך שתקבל פיצוי על המוהר, לא בוססה על ראיות כלשהן ולא התקבלה. הדירה המדוברת היא בבעלותו המלאה של המבקש, ולגרושה אין כל זכויות בה.


בית המשפט נתן לאישה הזדמנות לשפר את דרכיה, אך היא הגישה תלונת סרק במשטרה


בהליך קודם התקבלה בקשת הגרוש, אך בית המשפט נתן לאישה הזדמנות לשיפור דרכיה, כך שהיא לא הורחקה מהבית אך נאסר עליה ליצור כל קשר עם הגרוש או למנוע את כניסתו לבית, וזאת למשך שלושה חודשים.


לאחר שחלף חודש הגישה הגרושה תלונה במשטרה וגרמה למעצרו ולהרחקתו של המבקש. עם זאת היא נחקרה בעצמה באזהרה לאחר שהתעורר חשד שירקה עליו והשפילה אותו. בסופו של דבר לא הוגש כתב אישום על ידי המשטרה.


ואולם, בית המשפט קבע על פי עדות של הגיס, כי הגרושה שיקרה כשאמרה שהמבקש איים עליה באלימות, ואף נקבע שירקה עליו. ממכלול העדויות הגיע בית המשפט למסקנה כי בקשת הגרוש מוצדקת ויש לקבל אותה. הוא אף הוסיף כי הגרושה מתנהגת כלפיו באלימות מילולית לכל הפחות, רק כדי לגרום לכך שיתפרץ עליה והיא תוכל להתלונן עליו.

 

יש לך שאלה?

פורום אלימות במשפחה
פורום זכויות הגבר | זכויות הגבר במשפחה


כפועל יוצא מכל האמור קיבל בית המשפט את הבקשה, וקבע כי הגרושה הגישה כנגד המבקש תלונות סרק. לפיכך הורה על הרחקת האישה מהדירה למשך 30 יום, ואסר עליה להיות בכל קשר עם המבקש למשך חצי שנה. מאחר שהאישה השתמשה לרעה בחוק למניעת אלימות במשפחה, חייב אותה בית המשפט בתשלום הוצאות משפט בסכום של 5,000 שקלים ובתשלום לאוצר המדינה של 1,000 שקלים נוספים.


ה"ט 30490-11-14